Wyśnione, wymarzone Lazurowe Wybrzeże

Wyśnione, wymarzone Lazurowe Wybrzeże

Moje wyśnione-wymarzone Lazurowe Wybrzeże – trafiło się całkowicie przez przypadek. W związku, że wypływaliśmy na tygodniowy rejs po Morzu Śródziemnym, z La Spezia (z Włoch), stwierdziliśmy, że wyjedziemy tydzień wcześniej przed rejsem i przy okazji zwiedzimy sobie Lazurowe.

Przez booking zarezerwowałam:

- 4 noce w Residence Pierre & Vacances Valescure w Valescure-Saint Raphael – na 2 os. dorosłe i dziecko (5,5 lat) za 162 euro – ośrodek godny polecenia – otoczony piniami, z basenem, placem zabaw, restauracja; apartamenty rewelacyjnie wyposażone – mieliśmy apartament na parterze z tarasem, praktycznie z bezpośrednim dojściem do basenu, składający się z pokoju z aneksem kuchennym (narożnik, stół+4 krzesła, tv, kuchnia wyposażona w pełni-ekspres do kawy, mikrofala, zmywarka, duża ilość zastawy stołowej, garnków), pokój z łóżkiem piętrowym, łazienka i wc, sejf. Parking w cenie. W sąsiedztwie pola golfowe. Do centrum Saint Raphael to ok. 8 km – my jeździliśmy autem, ale w okolicy ośrodka widziałam przystanek autobusowy.

Tam gdzie jest ta bramka i żywopłot tam jest basen

Tu jest nasz budynek

- 1 noc w Ibis Budget Cannes Centre Ville w Cannes – na nas 3 za 56 euro. Pokój miniaturowych wymiarów, aczkolwiek bardzo czysty i wyglądał na świeżo odremontowany. Parking podziemny – dodatkowo 10 euro. Szukałam taniego hotelu i w miarę blisko centrum, bo służyć miał tylko jako miejsce noclegowe. Hotel leży 700 metrów od plaży i Pałacu Festiwalowego.

I widok z okna Wink

Rejestracja: 17 gru 2013

Na Lazurowym byliśmy na początku października (2014 r.). Pojechaliśmy autem. Od nas dokładnie 1500 km w jedna stronę. Wyjechaliśmy wieczorem, by młoda przespała większość drogi. Na miejsce dotarliśmy wczesnym rankiem, niestety nasz apartament nie był jeszcze gotowy, więc zdrzemneliśmy się chwilę w aucie i ruszyliśmy w miasto.

Pierwszy dzień spędziliśmy w Saint Raphael – przyjemne miasteczko. Turystów było niewielu. Można było zatem zaobserwować codzienne życie mieszkańców – znajomi, którzy wybiegli z biur by wspólnie cieszyć się francuskim śniadaniem, starszą elegancką babinkę, która wracając z zakupów (bagietka wystająca z koszyka) przysiadła w kawiarni na kawkę i czytała gazetkę. Oczywiście nie omieszkaliśmy również spożyć francuskiego śniadanka. Cena kawy 8 euro, gratis croissant (powiedzmy, że gratis Wink )

Ceny w restauracjach różne, za dania obiadowe od 10 euro. Mule, 1 kg, od 13 euro.

A teraz trochę zdjęć z Saint Raphael

Port

Ogród Bonapartego

Cały czas idziemy wzdłuż wybrzeża

Plaża była i kamienista

i piaszczysta

I cudowne piętrowe karuzele - włączane na zawołanie - mimo że niebyło więcej chętnych prócz naszej córki, to po wykupieniu "biletu" została uruchomiona specjalnie dla niej, i w przeciwieństwie do polskich karuzeli, na takim jednym bilecie kręciła się bardzo długo.

Bazylijka Notre-Dame de la Victoire

E w e l i n a EM
Obrazek użytkownika E w e l i n a EM
Rejestracja: 08 paź 2013

Ale spokój...a gdzie wszystkie luda? ROFL Jaka wtedy była temperatura?

Pozdrawiam wakacyjnie,
Ewelina z EM

Rejestracja: 17 gru 2013

Ewelka, miejscowi w pracy, wczasowiczów mało, temperatury idealne ok. 25 stopni, więc październik to idealna pora na Lazurowe.

oooo będzie też rejsik, juz zacieram rączki Preved

Katarina jadę ,płynę, lecę  z tobą Girl witch

A tak wyglądał dojazd z Valescure do Saint Raphael

Rejestracja: 17 gru 2013

Nelciu, rejski będzie później Wink Mam nadzieję, że Melka mi pomoże w szczegółach, bo niestety już nie pamiętam ile płaciliśmy za taksówki. Ps. Melka w sobotę rusza w kolejny rejski Wink

Następnego dnia wybraliśmy się do Saint Tropez. Różne czytałam, słyszałam opinie nt. tego miejsca, ale nam się podobało. Mam wrażenie, że na tak pozytywny odbiór wszystkich miejsc, w których byliśmy miała wpływ mała ilość turystów.

Ruszamy w drogę. Tego dnia była najgorsza pogoda - było pochmurno, z chwilowymi przebłyskami słońca i temp. ok. 22 stopni.

W Saint Tropez dosyć tłoczno na ulicy

E w e l i n a EM
Obrazek użytkownika E w e l i n a EM
Rejestracja: 08 paź 2013

Oj, podoba mi się i to bardzo!

Pozdrawiam wakacyjnie,
Ewelina z EM

Cegła
Obrazek użytkownika Cegła
Rejestracja: 05 wrz 2013

siedzę w kąciku, oglądam i zazdroszczę po cichutku....!!