Skiathos i Skopelos - dlaczego warto tam jechać?

Dana_N
Obrazek użytkownika Dana_N
Ostatnio: 1 miesiąc 11 godzin temu
Rejestracja: 07 paź 2013

Ooooo... i kolejna relacja apiska Smile Trochę nie mogę nadążyć w czytaniu o Twoich podróżach, ale bardzo lubię Twoje relacje Smile Ja jeszcze nie dotarłam do Grecji, bo ile razy sie tam wybieram, tyle razy ląduję zupełnie gdzieś indziej Biggrin

Rejestracja: 08 wrz 2013

Dana, fajnie że dotarłaś.

Faktycznie ten rok obfitował w podróże, a zatem i relacje...

Czasem łatwiej jest wybrać się gdzieś hennnn daleko, niż bliziutko....co wiesz chyba sama najlepiej.

Mnie jednak wyspy greckie zawsze bardzo nęcą!!!!

Rejestracja: 08 wrz 2013

Na najwyższym poziomie znajduje się niezbyt wielki basen, wokół którego ustawione są łóżka do opalania i parasole.

Tuż obok jest taras widokowy – idealny do obserwowania zachodów słońca.

W pobliżu jest kompleks restauracyjno-kawiarniano-barowy.

Posiłki w stylu bufetowym można jadać w klimatyzowanej restauracji, bądź przy stolikach wystawionych na zewnątrz wśród kwitnących oleandrów i bugenwilli pod pergolą z winorośli.

Nieco dalej jest kawiarnia i koktail-bar.

Druga restauracja, gdzie serwowane są dania z karty jest bardzo klimatyczna i znajduje się na dachu tych pomieszczeń. Jest elegancka (czytaj droga) i czynna tylko wieczorem aż do późnej nocy.

Już prawie w lesie znajduje się duży parking oraz tereny sportowo-rekreacyjne z boiskami i kortami tenisowymi.

Jest też dobrze wyposażony plac zabaw dla dzieci.

Katarina
Obrazek użytkownika Katarina
Rejestracja: 17 gru 2013

Tarasik z widokiem picobello Biggrin

Rejestracja: 08 wrz 2013

Tarasik tylko wieczorami wykorzystywaliśmy do podziwiania zachodów słońca.

My nie lubimy basenowych atrakcji, gdy morze pod bokiem.

Rejestracja: 08 wrz 2013

Teren hotelu mamy oblukany, no to teraz kolej na plażę.

U stóp hotelu znajdują się dwie plaże. Jedna publiczna, ogólnodostępna to najsłynniejsza na wyspie plaża Koukounaries, a druga prywatna, hotelowa plaża Maratha.

Na plaże można się dostać różnymi sposobami.

Dla leniuszków kursuje co chwilę busik hotelowy, krążący między plażami a hotelem.

Stosunkowo łatwe jest zejście drogą dojazdową do hotelu. Wiedzie ona od głównej szosy serpentynami aż na szczyt wzgórza, gdzie znajduje się recepcja.

Najbardziej forsowne, ale i najkrótsze zejście prowadzi schodami – w dół schodzi się bardzo fajnie, podziwiając widoki, natomiast wchodząc pod górę można się nieźle zasapać.

Schodzimy tymi kamiennymi schodkami stromo w dół i docieramy już po chwili do przepięknej, aczkolwiek bardzo wąskiej plaży Maratha, gdzie powiewa Błękitna Flaga.

Praktycznie to ma ona szerokość na jedno łóżko, ale jest piaszczysta z łagodnym zejściem do morza.

Goście hotelowi mają tu do dyspozycji łóżka do opalania, parasole, tawernę, gdzie można się napić i zjeść coś lekkiego, toalety, huśtawki, ławeczki.

Ale największą zaletą jest piniowy las dochodzący niemal do samej wody i malownicze skałki ograniczające plażę hotelową.

Jest tu kameralnie, cicho i niezwykle pięknie...

Kąpiemy się w tej krystalicznej wodzie, ale jej temperatura jest zdecydowanie niższa niż w sierpniu, kiedy to na ogół jeździmy na greckie wyspy.

Spędzamy trochę czasu na plaży, ale za długo nie wytrzymujemy i już ruszamy by pooglądać okolicę.

Asisko
Obrazek użytkownika Asisko
Rejestracja: 19 lut 2015

Apisku, Twoja relacja to miód na moje serce, które bardzo, ale to bardzo, potrzebuje teraz słoneczka Sun bespectacled Zazwyczaj wyjeżdżaliśmy z mężem na jesień gdzieś, gdzie jest ciepło i słonecznie, a w tym roku nie możemy Dash 1 Bardzo fajnie że piszesz!!!!

Z Polski na Skiathos chyba nie ma bezpośrednich lotów, czy też się mylę? Czy sprawdzałaś może jakie jest najbardziej dogodne połączenie?

Rejestracja: 08 wrz 2013

Asia, tak jak pisałam mąż musiał wpaść na chwilkę do Wiednia mniej więcej w tym czasie, więc załatwiając bilety musiałam się tego trzymać.

Gdy jeszcze o tym nie wiedziałam to miałam pomysł, by lecieć tanimi liniami do Salonik, stamtąd autobusem do Volos i dalej promem na Skiathos. To oczywiście dość skomplikowany dojazd.

Można lecieć przez Ateny i na pewno z Anglii tanimi liniami, bo jak patrzyłam w Skiathos na lotnisku na tabele przylotów/odlotów to zdecydowanie najwięcej było lotów właśnie do Anglii, jako że  (już wspomniałam) tam około 60% turystów  to Brytyjczycy.

Wycieczki na dwie wysepki organizuje też Grecos i Ithaka, które latają czarterami z kilku polskich miast.

Zaraz ci dorzucę trochę słoneczka!!!!!

Mariola

Apisku, czekamy na słoneczko Sun bespectacled bardzo nam sie teraz przyda razem z tymi greckimi smaczkami !!

Wasza miejscówka  bardzo fajna, a szczególnie widoki  z tarasu. Przyjemnie sobie jeść sniadanko czy pić wieczornego drinka z taka perspektywą..

Rejestracja: 08 wrz 2013

Nelcia, fakt, widoczki i położenie w lesie na wzgórzu było bardzo fajne.

I tylko tym się kierowałam przy wyborze hotelu, bo ja jednak wolę w Grecji te małe rodzinne hoteliki....

Ale na Skopelos już taki właśnie mieliśmy!