Jeziorakowy wiatr w żagle - mini-mini relacja

Jeziorakowy wiatr w żagle - mini-mini relacja

Właściwie wpis bardziej informacyjny dla tych którzy pływają a nie zajrzeli jeszcze w te strony Polki.

Udało nam się wyrwać na majówkowy weekend. Pomysł przyszedł nam do głowy już w grudniu ale spontanicznie padło jak zwykle na szlak WJM. Ale Jezioraj od lat gdzieś tam z tyłu głowy mężowi memu sedział. Wszystko przez...Pana Samochodzika który jak wiedzą Ci którzy czytali pomykał także w tamtych okolicach. Tam też powstawał.

Pomysł padł i zaczął się rekonesans czarterowy. Odziwo było w czym wybierać i udało się znaleźć łódkę w fajnej cenie w świetnym stanie i od przesympatycznego człeka który ją posiada jak i kilka innych jachtów.

Łódka do odebrania była w piątek 29 kwietnia w Siemianach. Kurcze cały czas się zastanawialiśmy jak to będzie z pogodą. Przecież to wciąż kwiecień!!! a my na wodzie i w nieogrzewanej łóce Wink I faktycznie noce nie były najcieplejsze, zwłaszcza pierwsza ale śpiwór, koc i ciepła piżama dały radę. W dzień piękne słońce z wyjątkiem niedzieli ale niestety dosyć chłodny wiatr. Ale było cudownie i z takim też nastawieniem jechaliśy - "bez względu na pogodę i tak będzie fajnie" Wink Zresztą...zawsze mogło być gorzej bo deszcz na wodzie do najprzyjemniejszych nie należy, a to wszystko na szczęście nas ominęło.

Co do Jezioraka - to najdłuższe jezioro w Polsce - ponad 27km. Posiada trochę wysp przy których spokojnie można cumować. Fajne miejsce nawet na dłuższe wakacje bo Jeziorak połączony jest kanałami z morzem i to co nam na przyszłość chodzi po głowie - jedyne w Polsce pochylnie:

* zdjęcie z sieci

Jezioro jest cudownie doinwestowane przez UE a jednocześnie wciąż dziewicze. Mało infrastruktury na brzegach, brak wszechobecnego gwaru jak na Mazurach a z cumowaniem pomimo małej ilości komercyjnych portów nie ma najmniejszego problemu. Unia wybudowała 27 pomostów które są w lepszym stanie od wielu płatnych, prywatnych Wink Każdy pomost posiada na brzegu toi toi i miejsce gdzie można zostawić śmieci. Rewelacja! Da się? Wink

A dookoła tylko niezliczone ilości ptaków o istnieniu których nie mieliśmy pojęcia, zielona linia brzegowa i cudowny spokój. I to co ważne Wink Mniej wypasionych łodzi motorowych których żeglaże nie lubią Blum 3

cdn i mam nadzieję że ktoś będzie miał ochotę popłynąć ze mną dalej Wink

Jazneże tak , ja plynę dalej Ssun-smilie water  030

Rejestracja: 07 kwi 2014

Jezioram posiada także jedyną w Polsce śmieciarkę wodną Biggrin Pływa sobie i opróżnia śmietniki które napełniają turyści. Następna rewelacja!

*zdjęcie z sieci

Pierwszy nasz kierunek to była jedna z wysp. Majóka jeszcze nie rozpoczęta na dobre bo to wciąż piątek i cudowne uczucie KURDE! JESTEŚMY SAMI NA JEZIORZE! Sami też byliśy na wyspie Biggrin Wyspa cudowna, z ruinami i schowanym keszem z OP Wink Nie omieszkaliśmy poszukać Biggrin

Pierwsza kolacja. Miał być jednorazowy grill ale skończyło się klasycznym ogniskiem Wink

Z tyłu unijny pomost Biggrin

Zdjęć tylko kilka Sad

Tutaj wprowadzka do nowego domu Wink

Tymczasem wieczorową porą Wink

Jedyny pochmurny dzień. Wyjątkowo woleliśmy siedzieć pod pokładem Biggrin

Żeby nie było że nigdzie mnie nie ma hehe Jedyne zdjęcie jakie mam z wypadu. Tu z córcią

Córcia postanowiła wchodzić do domu oknem Wink

Śniadanko i w drogę na kolejną wyspę.

Boże jak było leniwie...

Młodsza córcia bardzo chce iść w ślady taty i wciąż ćwiczy - zwrot przez sztag Wink

Wieczorne lenistwo

Dla tych którzy nie pływali - niesamowite jest to jak na wodzie wolno i leniwie płynie czas...Wiele razy padało pytanie "która godzina" i zamiast np 17 okazywało się że jest 11. Czas odmierza tylko głód Wink A po 2 dniach pływania każdy posiada wrażenie że płyniemy tak od tygodnia. RELAX Biggrin

Widok z okna Biggrin

Na początku rejsu niestetu ubierać jusieliśmy się konkretnie. Oczywiście w ostatni dzień (wtorek) płyneliśmy w pełnym ciepłym słońcu w koszulkach na ramiączkach. Typowy dla nas pech Wink

Ale szkoda było wracać Sad Młodsza dopływała z mokrymi oczkami Sad

Widać różnicę w odzieniu Wink Tu wracamy już do portu zdać łódkę

Cudowne, regenerujące kilka dni! Przekonanie też że na bank tam wrócimy!

W drodze powrotnej obowiązkowo wizyta u pana Nienackiego

I zupełnie spontanicznie Grunwald. Szkoda było przegapić zwłaszcza że nigdy tam nie byliśmy.

Asisko
Obrazek użytkownika Asisko
Rejestracja: 19 lut 2015

Ahoj!! Ssun-smilie water  030   Podoba mi się!! Mniej komercyjnie niz na Mazurach, bardziej dziewiczo. Być samemu na jeziorze - bezcenne  Ssun-smilie water  030 Fajnie wyglądają te pomosty unijne. Ja generalnie wolę noclegi na dziko i Ssun Barbecue 2 (nie ma emotki z ogniskiem Biggrin ) od pobytu w portach. Czy mogłabym prosić o namiary na właściciela jachtów? Girl smile

Asisko pewnie że możesz Biggrin Pewnie tu nie mogę linka ale idę na pw Biggrin

A z komercją masz rację. Wiele razy na Mazurach przy cumowaniu na dziko wyskakiwał ktoś wrzeszcząc po polsku lub niemiecku "PRYWATNE MIEJSCE! 50zł" hehe

Tu sprawa załatwiona. Tyle że pewnie w sezonie łódke więcej ale i tak myślę że bez porównania mniej niż na szlaku WJM

wiktor
Obrazek użytkownika wiktor
Rejestracja: 03 mar 2016

MaLA, świetny wypad Sun-smilie water  020 no i zaszczepiasz pasje w dzieciakach Good

to moje klimaty żeglarskie , które uwielbiam Ssun-smilie water  030

wiktor :

to moje klimaty żeglarskie , które uwielbiam Ssun-smilie water  030

Nie do końca ja zaszczepiam Wink Mąż mój ma patent od 14 roku zycia ja tylko żona żeglarza Wink Wcześniej nie pływałam. Zresztą....nie potrafię pływać, boję się wody a przez 2 tyg na łódce potrafię nie zamoczyć nawet stopy Biggrin a żeglować po prostu kocham Biggrin

Antenka
Obrazek użytkownika Antenka
Ostatnio: 5 lat 1 tydzień temu
Rejestracja: 23 paź 2013

MaLa- super Good Te nasze Mazury to piękne są Wink

MaLA, widać ,że pogoda na łodce wam dopisała. Ciekawe ze boisz sie wody, a żeglowac wręcz odwrotnie he he

i powtórze za Antenką mze piekne są nasze Mazury Preved

Makono
Obrazek użytkownika Makono
Rejestracja: 11 gru 2013

Ale fajny wypad rodzinny. Zagle, woda, przyroda i do tego Carcassone wieczorem Smile

Bez podróży się duszę....

Andrew
Obrazek użytkownika Andrew
Ostatnio: 4 tygodnie 20 godzin temu
Rejestracja: 07 maj 2015

Fajne.

Aż wstyd przyznać, ale jeszcze tam nigdy nie byłem Sad