Cypr - odkrywamy ścieżki Afrodyty

Tadzik, pomysl fajny Wacko

Megi ?

Zdopingowliście mnie na maksa. Yes 3

A tak w ogóle to sorry za nieobecność, ale po powrocie z wczasów, nałożyło mi się kilka ważnych spraw, do tego zdrowotnych.

Na na dodatek kroił się kolejny wyjazd do Rumunii, miało być motocyklowo z kibicowaniem w Enduromanii, ale odpuściłam.

Do tego dużo pracy, obróbka zdjęć, i sezon w Zakopanem.

Ale jestem i zaczynamy podróż :)Clapping

Rejestracja: 28 paź 2013

04.06.2016 - sobota pierwszy dzień pobytu.

Agios Theodoros miejsce noclegowe

Startujemy 3 czerwca o 16:20 z Katowic. Na miejscu w Larnace jesteśmy wieczorem. Z lotniska odbiera nas kobieta z firmy KEM Rental Cars, wypożyczalni samochodów,

w której zarezerwowaliśmy auto. Po podpisaniu umowy wypożyczamy Suzuki Alto.

Nie łatwo przestawić się na ruch lewostronny, ale dajemy radę. Drogi są tutaj w bardzo dobrym stanie. Jedziemy do Agios Theodoros, gdzie wynajęte mamy noclegi.

Na miejsce dojeżdżamy około 21:30, gdzie czeka na nas właściciel obiektu.

Apartament, jest średniej klasy, ale sam obiekt i otoczenie jest rewelacyjne. Cisza, spokój, miejsce z dala od zgiełku, tutaj naprawdę można odpocząć.

Oprócz nas, jest jeszcze tylko Teodor, to jaszczurka, która codziennie o poranku siedzi na drzewie.

Lot na Cypr

Nasz apartament

Apartament w Agios Theodoros

Nasz Teodor ;)

Zaznajamianie się z okolicą

O poranku robimy zakupy, śniadanie w takich warunkach smakuje wyśmienicie. Żaden luksusowy hotel, nie przebije tego klimatu jaki tutaj mamy.

Po śniadaniu jedziemy nad wybrzeże, po drodze mijamy plantację truskawek. Zresztą Cypr słynie z tego, że przez cały rok rośnie tutaj wiele owoców.

W żadnym innym miejscu nie skosztujemy tak pysznych pomarańczy czy brzoskwini. A wszystko to dzięki słonecznym dniom, i łagodnej zimie.

Plantacja truskawek

Trasa

Jedziemy do Alaminos Harbour do malutkiego portu. Południowe brzegi Cypru mają charakter klifowy. Klify są bardzo wysokie, zbudowane ze skał wapiennych i kredowych.

W niektórych miejscach wcinają się w zatoki, gdzie są piaszczyste plaże.

megi zakopane

Hurra,  Megi jestes Yahoo i piszesz ,super !!!

Rejestracja: 28 paź 2013

Dalej jedziemy w stronę Larnaki. Okolice Larnaki i południowe wybrzeże, to chyba najbardziej oblegana przez turystów cześć wyspy. Sun-smilie water  009

Niegdyś niewielka nadmorska miejscowość  z małym lotniskiem  w ciągu kilkunastu zaledwie lat zmieniła się w ruchliwe, duże miasto

i kurort.

Larnaka leży nad zatoką, od wschodu oddziela ją teren brytyjskiej bazy wojskowej, z drugiej zaś strony otoczona jest rozległym akwenem.

Ten rozległy akwen, wysycha latem, zmieniając się  w taflę soli , a gdy nadchodzą zimowe deszcze, akwen napełnia się wodą i staje się rajem

dla przylatujących tu flamingów.

Ciekawostką jest to, że przez lata z jeziora pozyskiwano sól na skalę przemysłową.

Jedziemy na zachodnie wybrzeże akwenu. Tu panuje niesamowity spokój, rośnie gaj palmowy otaczający meczet Hala Sultan Tekkesi.

Wygląda cudownie jak ze scenerii z Baśni z tysiąca i jednej nocy.

Niestety flamingów w tym okresie nie ma, przylatują tutaj dopiero w okresie zimowym i są do wiosny.

Tuż przy meczecie za płotem rosną drzewa o nazwie Terebint, na gałęziach tych drzew, powiewają przywiązane kawałki materiału, wstążki wotywne za wysłuchane modlitwy.

Terebint w wielu krajach Bliskiego Wschodu, był uznawany za święte drzewo, a niektórzy po dziś dzień wierzą, że wystarczy dotknąć jego pnia, żeby pozbyć się wszelkich problemów.*blush*

Niestety dowiedzieliśmy się o tym dopiero po powrocie, czyli problemy się nie skończą ;), na szczęście nie mamy ich dużo.

Larnaka - akwen

Larnaka - meczet

Meczet Hala Sultan Tekkesi to tak naprawdę rzadki w tym rejonie zabytek kultury islamu, upamiętniający epizod z najazdów arabskich.

Wg z jednej z wersji wystawiono meczet ku czci Hala Sultan, podobno zginęła tutaj w 632 roku po upadku z konia w czasie oblężenia przez Arabów Kitionu czyli Larnaki.

Zaś wg innej teorii meczet to mauzoleum Umm Haram przybranej matki Mahometa i żony emira Syrii, który w 649r. najechał na Cypr

Larnaka

Nelcia :

Hurra,  Megi jestes Yahoo i piszesz ,super !!!

Jestem, jestem przynajmniej na razie, mam nadzieję, że uda mi się dokończyć moją podróż po Cyprze, ważne, że już zaczęłam. Wink

Centrum Larnaki

Jedziemy do centrum Larnaki, to największe miasto Cypru. Zaglądamy na promenadę, która tętni życiem zwłaszcza w nocy. Wzdłuż promenady ciągną się hotele, restauracje które skutecznie kuszą klientów. W restauracji Panos steakhouse restaurant  Emo pieczen wolowa zamawiany sobie pyszny zestaw obiadowy.

W drodze powrotnej zwiedzamy kościół Agios Lazaros. Shok

To jedna z najwspanialszych budowli Larnaki, wzniesiona w IX wieku, usytuowana jest pomiędzy dzielnicą turecką, a dzielnicą bazarów.

W kościele jest wspaniałe malowidło przedstawiające Madonnę z Dzieciątkiem i św.Jerzego ze smokiem.

Przed kościołem, mamy akurat przyjemność oglądać młodą parę pozującą do zdjęć ślubnych.

Larnaka

Larnaka centrum

Po pysznej obiadokolacji wracając do samochodu zwiedzamy kościół Agios Lazaros. Shok

Jest ona poświęcona świętemu Łazarzowi, który po wskrzeszeniu przez Jezusa miał żyć w Larnace i działać jako biskup. W kościele jest wspaniałe malowidło

przedstawiające Madonnę z Dzieciątkiem i św.Jerzego ze smokiem.

Tadzik
Obrazek użytkownika Tadzik
Rejestracja: 26 gru 2015

WOW ... Megi ... ale ruszyłaś z kopyta Good Nie wiem, czy nadążę z filmikami Wink

Oooo ... jest Larnaka Biggrin

Jak patrzę na Twoje foty to widzę, że w tych samych miejscach byliśmy, a trochę co innego oglądaliśmy Blum 3
Jakby moje filmiki psuły Ci porządek relacji, to daj znać Sorry 2

Tadzik
Obrazek użytkownika Tadzik
Rejestracja: 26 gru 2015

Megi ... a zauważyłaś, że na Cyprze kobiety jeżdżą podobnnie jak w Polsce? Blum 3