Wakacyjne kombinacje - Korsyka

Żeluś :

Asiu...ale tu kwiecisto Smile

Haha Biggrin Bo ja właśnie lubię te wszytkie ogrody botaniczne, kaktusowe, parki itp.. Jak tylko jakiś znajdę, to nie ma bata, muszę pójść. Mój małżonek już sie chyba do tego przyzwyczaił Girl smile

Rejestracja: 19 lut 2015

Ponieważ nie było słoneczka i plażowanie mijało sie z celem,  po zakończeniu górskiej wycieczki postanowiliśmy zwiedzić nieco rejon Balagne, w którym położone jest Calvi. Pojeździliśmy trochę wąskimi drogami, po uroczych korsykańskich miasteczkach, aż dojechaliśmy do Saint Antonino, zaliczanego do najpiękniejszych wsi we Francji. Dobra fama ma swoje złe strony - Saint Antonino było dość mocno zatłoczone (uprzedam - nie będzie tego widać na moich zdjęciach,  ja po prostu czyham na ujęcia Fotograf więc musicie mi uwierzyć na słowo Biggrin ).

To jeszcze nie Saint Antonino:

A to już tak:

Andrew
Obrazek użytkownika Andrew
Ostatnio: 4 tygodnie 17 godzin temu
Rejestracja: 07 maj 2015

Asiu,

Korsyka kompletnie dla mnie tajemnicza wyspa i jest zupełnym odkryciem.

Lubię takie wyspiarskie klimaty.

A jak kuchnia korsykańska?

Makono
Obrazek użytkownika Makono
Rejestracja: 11 gru 2013

Kociaki Smile

Bez podróży się duszę....

Rejestracja: 19 lut 2015

Andrew, tak sobie myślę, że Korsyka jest przez nas Polaków troszkę niedoceniana, zazwyczaj wybieramy inne wyspy, my przez cały pobyt spotkaliśmy tylko jedną  polską rodzinę.

Co do kuchni, to kosztowaliśmy  naleśników z kremem kasztanowym -  creme de marrons (pycha), grilowanych szaszłyków - brochettes (całkiem dobre) Ssun-bbq flames md clr , cannelloni au brociu - cannelloni z serem owczym (pycha), pulpecików z cukinii (pycha), gulaszu z dzika (zwykle nie jadam, ale ten mi wyjątkowo smakował), risotto z mulami (mule pycha), a z ryb okonia morskiego - sea bass (niezmiennie i zawsze pycha). Nie przypadł mi do gustu natomiast korsykański ser kozi, jest zbyt intensywny.

Makono , kotki tam miały raj, widać było że są zadbane i nie chodzą głodne Katzen-smilies- 0002

wiktor
Obrazek użytkownika wiktor
Rejestracja: 03 mar 2016

Asisko, piekne wnetrze wyspy . Myślałem,że tam glównie plaże a tu takie fajne górskie tematy Preved

Andrew
Obrazek użytkownika Andrew
Ostatnio: 4 tygodnie 17 godzin temu
Rejestracja: 07 maj 2015

Asisko :

No właśnie też tak myślę, że jest niedoceniana, chociaż może bardziej mało znana.

Co do jedzenia - to coś dla mnie Biggrin

Żeluś
Obrazek użytkownika Żeluś
Ostatnio: 3 dni 3 godziny temu
Rejestracja: 25 kwi 2016

Wyspa wydaje się bardzo surowa ale na szczęście  od czasu do czasu te fuksjowe kwiaty ja barwią i staje się przyjemna Smile

Rejestracja: 19 lut 2015

Wojtku, Korsyka ma przepiękne góry, są wyższe niż nasze Tatry, a jeszcze bardziej potęguje ich majestatycznosć fakt, że wyrastają wprost z morza Girl smile Na Korsyce jest uważany za najtrudnieszy w Europie szlak trekingowy GR 20.

Andrew, myślę że masz rację - Korsyka jest mało znana. To taki Kopciuszek wśród europejskich wysp.

Żelusiu, w istocie Korsyka była bardzo zielona. To, obok Madery, najbardziej zielona wyspa, na której byłam.

Rejestracja: 19 lut 2015

Postaram się przybliżyć Wam nieco górskie krajobrazy Korsyki. Po pobycie w Calvi wybraliśmy się bowiem w jedno z moim zdaniem najpiękniejszych miejsc na Korsyce - w masyw górski Calanches de Piana, potocznie kalanki.

Naszą bazą wypadową w kalanki była miejscowość Porto - niewielka, ale bardzo przyjemna, z uroczym porcikiem. My na nocleg wybraliśmy kamping Sole e Vista, położony na wzgórzach Porto, z widokiem na morze. Kamping był bardzo przyjemny, zacieniony,  z basenem i restauracją.

Z Calvi do Porto jest około 70 kilometrów, a widoki z drogi  stanowią przedsmak tego, co zobaczymy na kalankach Girl pinkglassesf Są 2 warianty drogi - pierwsza prowadząca cały czas wybrzeżem oraz druga, prowadząca poczatkowo przez góry, potem wybrzeżem. My wybraliśmy wariant drugi.