El Nido - troszkę inaczej

Bea37
Obrazek użytkownika Bea37
Ostatnio: 9 miesięcy 1 tydzień temu

Nareszcie ktoś pojechał na Filipinki na krócej niż 3 tygodnie, czyli tez można Biggrin I to ze stopem w BKK ! Krzysiek czy lecieliście na Filipiny AA czy Cebu? Jak długo trwał lot?

Pozdrawiam

Bea

Rejestracja: 02 wrz 2016

Bea, lecieliśmy z BKK do Manili by Cebu Biggrin  Jakieś 3,5 godziny. W całej tej naszej podróży - przyznaję się - trochę za dużo czasu spędziliśmy na lotniskach, jednak latając po Filipinach przez Manilę pewnie byłoby podobnie. Wybraliśmy więc Siem Reap+Koh rong.

Rejestracja: 02 wrz 2016

Na Nacpan poczułem się jak 13 latek Biggrin To za sprawą dość wysokich fal, które sprawiły że nie chciałem wychodzić z wody. Połówka zajęła się książką, ja natomiast (kiedy już ostatnimi siłami wyszedłem na brzeg) poszedłem szukać kokosów. Niestety opowieści o tym, że na Nacpan gastronomia jest dużo tańsza niż w El Nido stały się już historią.. Jedzenie ma podobne ceny, a za buko (young coconut) (zdecydowanie największe jakie widziałem) przyszło zapłacić... 100 PHP (zazwyczaj płaciliśmy 40).

W planie mieliśmy też punkt widokowy z którego widać Twin Beaches, jednak kiedy doczłapaliśmy się do niewielkiej wioski przy plaży, zobaczyliśmy znak, obwieszczający turystom, że teren ten stał się PRYWATNY i wstęp jest wzbroniony. Po chwili pojawił się umundurowany strażnik, który z całą stanowczością potwierdził zaistniały stan rzeczy. Niestety, pozostało nam wrócić do niewdzięcznych zadań sprzed spaceru... Lol

Pinagbuyutan!!!

Zdecydowanie. Pinagbuyutan okazała się być naszym małym rajem. Zgodnie z umowa dotarliśmy ok 9.30 czy 10.00 pod chatke rybaka. Rybak, przed wypłynięciem chciał upewnić się czy na pewno mamy maski do snurkowania, a gdy oświadczyliśmy mu, że jedną, ale ,że w zupełności nam wystarczy, zaoferował przyniesienie nam drugiej. Mimo zapewnień, że nie będzie potrzebna, zniknął w swojej chatce i po chwili wynurzył się z maską w ręku.. Po kilku minutach byliśmy już na łódce i zasuwaliśmy w kierunku ogromnej skały Dirol

Kiedy dobiliśmy do brzegu resztki turystów którzy przypłynęli tutaj w ramach trip B właśnie ładowały się do kilkunasotosobowych łodzi. Po 15 minutach okazało się ,że na wyspie jesteśmy my i ... może z 6 osób Biggrin

Dzień upłynął na leniuchowaniu, snurkowaniu i zdjęciach, wszystko przeplatane falaflem i ciastem bananowym Biggrin

To domki nieopodal chatki "naszego" rybaka

Rejestracja: 02 wrz 2016

Jak się domyślałem, na Pinagbuyutan można zapłynąć kajakiem - ok południa na wyspę zapłynęła 4 osobowa rodzinka (choć przyznaję ,że gdyby zaczęło mocno dmuchać, mogliby mieć problem z powrotem).

A to już zdjęcia z wyspy:

Ostatnio: 12 minut 51 sekund temu

ale lazurkowo się zrobiło.. pięknie Yahoo

Piękne plaże. Uwielbiam te krajobrazy.

Tom-Gdynia
Obrazek użytkownika Tom-Gdynia

Dzień dobry Biggrin

Po pierwsze- bardzo ładne zdjęcia. bardzo fajnie się je ogląda.

Po drugie - fajnie że odnaleźliście tam swoją drogę. Wycieczka z rybakiem SPOKO Biggrin Teraz sztuką staje sie omijanie tłumów, to trudne.

Po trzecie - świat się zmienia i to bardzo szybko. Tak jak ten kawałek (teraz) prywatnej plaży na Nacpan. Smutne. To samo dotyczy ilości ludzi. Co roku rośnie ona wykładniczo i będzie rosła jeszcze bo młotki stukają i nowe hotele powstają jak grzybki. Niby lepiej , bo wiekszy wybór i lepszy standard.... a jednak gorzej, bo tłum i diabli biorą klimat nie umniejszając pięknej zatoce.

A co do robienia zdjęc bez ludzi w kadrze ? Czasem coś się wepchnęło w kadr, a czasem udawało sie bez. Miałem jednak dużo łatwiej bo ludzików było 5 razy mniej (za pierwszym wyjazdem , bo za drugim to już z tym gorzej niestety.....)  Ale wtedy nie było żadnych pływających sklepików i wypożyczalni kajaczków itp....

Mimo wszystko u Ciebie też widzę sporo zdjęć bez ludzi w kadrze wiec tragedii nie było Biggrin  Nawet Nacpan jakies wyludnione.

Moje zdjęcia z różnych, dziwnych miejsc http://tom-gdynia.jalbum.net/   Music 2

Cześć Tom! Dzięki Biggrin

Starałem się łapać kadry bez ludzi.. Na Nacpan wystarczy 20 minutowy spacer żeby było prawie pusto. Podczas tripów już nie było tej możliwości - na big lagoon, odechciało mi się w ogóle robienia zdjęć. Niestety, ale przez tłumy, miejsca te tracą urok. Jednak obiektywnie partrząc na sprawę - jesteśmy częścią tego tłumu....

Żałujemy troszkę, że nie popłynęliśmy na Coron - jednak to kolejny transfer, choć może bardziej klimatyczny niż lotniska, czy klimatyzowane busy..

Naszło mnie na pewną konkluzję - dotyczącą samej miejscowości. El Nido - jest na swój sposób piękne. Bo chociaż miejscami przypomina połączenie placu budowy z bardzo byle jakim kurortem - fajnie tam skręcić w boczne uliczki. Pchać się tam właśnie gdzie jest mniej turystów. Wtedy można wyobrazić sobie jak wyglądała ta niesamowicie położona wioska - zanim została rozdeptana przez nas. Zanim wyrosły wszystkie te obskórne knajpki i drogie (jak na Filipiny) sklepy. W samej miejscowości trudno dopatrzeć się pięknych widoków - zdecydowanie nie jest trudno o piękne detale. Choć mam na myśli specyficzne piękno  I-m so happy