Kanada - zachodnie wybrzeże od Vancouver do Jasper i Banff - 3500km wśród dzikiej natury - czerwiec/lipiec 2017

Żeluś

Ostatnio: 16 minut 35 sekund temu

Pięknie jak zawsze - czekam na c.d. Biggrin

Ostatnio: 1 dzień 9 godzin temu

Lordziu, z ciekawością czytami i oglądam!

Zelek, Mabro, Asia... witam Biggrin

Tego dnia, mamy jeszcze ochotę odwiedzić China Town. Po wyjściu z parku i trzy kilometrowym spacerze wzdłuż wybrzeża, wydaje mi się, ze jesteśmy już niedaleko Biggrin ....

DSC_8614Niestety jeszcze musimy podjechać kilka przystanków autobusem, bo dłużej dreptać już nam się po prostu nie chce Wink .

Chinatown to dzielnica założona pod koniec XIX wieku,  przez ludność chińską, która przyjechała tutaj do pracy w lokalnych kopalniach. Wybudowała oni także linię kolejową Trans-Canada. Aktualne Chinatown to trzecie co do wielkości miasto w Ameryce Północnej, po Nowym Jorku i San Francisco, jednakże bardzo odbiegające od tych, które widzieliśmy już w Azji... w Bangkoku, Kuala Lumpur czy Singapurze.

DSC_8619DSC_8621Zupełnie nie przypomina swojego azjatyckiego klimatu - połączenia bajzlu z pierdolnikiem Biggrin .

DSC_8623DSC_8624Wszędzie czysto, mocno ucywilizowane  nie tego się spodziewaliśmy... Wracamy zatem na późny obiad do "R"

Rejestracja: 11 maj 2015

Jako ciekawostka - tak wyglądają miejskie autobusy - bagażniki rowerowe są z przodu pojazdu, żeby dwukołowce nie zajmowały miejsca w środku.DSC_8631

Antenka
Obrazek użytkownika Antenka
Ostatnio: 5 lat 1 miesiąc temu
Rejestracja: 23 paź 2013

Smile Pięknie, co prawda przeczytałam już na blogu Wink ale miło pośledzić jeszcze raz Wink Mega ,,nudnebeznadziejniezajebistemegafoty"  się nigdy nie nudzą Wink się ogląda i czyta wciąż i wciąż  Wink  a podróż sama w sobie jest mega podróżą Wink w którą zabierasz, kolejny raz Smile

Witaj Antenka... zapraszam na ciąg dlaszy Biggrin

Wreszcie przychodzi długo wyczekiwany 28 czerwca - dziś wypożyczamy furę i ruszamy w trasę Biggrin . Jedziemy z samego rana do Hertz'a, gdzie mamy zaklepanego Jeepa Compasa. Podjeżdżamy pod wypożyczalnię ale żadnego Jeepa nie ma... Okazuje się, za zamiast wspomnianego Compasa, przygotowany jest dla nas 7 miejscowy Dodge Journey z ogromnym bagażnikiem - fajnie, nie będzie trzeba zawsze układać walizek, wystarczy je powrzucać bez zbędnego ładu i wszystko się zmieści. Oto nasza rakieta na kolejne 11 dni podróży.

DSC_8640Jako ciekawostka - każdy stan w Kanadzie na tablicy rejestracyjnej ma jakieś hasło przewodnie - dla British Columbia jest to Beautiful British Columbia, dla stanu Alberta - Wild Rose Country. Samochody w Alberta rejestracje mają tylko z tyłu.

Rejestracja: 11 maj 2015

Dzisiejsza trasa to tylko 125 km - jedziemy do Whistler, zatrzymując się po drodze przy ciekawszych miejscach.

Pierwsza atrakcja to Shannon Falls wysoki na ponad 350 metrów wodospad. Wiele się naczytałem, że znalezienie miejsca na malutkim parkingu często graniczy z cudem, trzeba uzbroić się w cierpliwość i po prostu czekać, aż ktoś wyjedzie. Nam udaje się znaleźć miejscówkę na naszą furmankę, praktycznie z marszu, znaczy "z podjazdu" Biggrin ... Krótki spacerek, zaledwie kilkaset metrów i już możemy podziwiać ten piękny wodospad, którego woda z wielkim impetem i hukiem rozbija się po drodze o skały... zdjęcie robione pod światło... Sad

Vis a vis wodospadu widok na ośnieżone szczyty i lasy...

Rejestracja: 11 maj 2015

Kolejna atrakcja to Brandywine Falls - Tutaj z parkingiem nie ma problemu. Wystarczy przejść pół kilometra, by znaleźć się na platformie nad wodospadem Brandywine i jeszcze kilka metrów, by oczy mogły się nacieszyć panoramą widokową na turkusowe jezioro Daisy i zaśnieżone wierzchołki gór Garibaldi.

DSC_8678Dojeżdżamy do kurortu Whistler - tutaj parking dla samochodu na dobę kosztuje 23,5 dolca - szoook  Biggrin . Kwaterujemy się w hotelu i idziemy rozkminić wjazd na jedną z najdłuższych wiszących kolejek gondolowych na świecie "Peak 2 Peak", która łączy góry Mount Whistler i Mount Blackcomb. Bilet dla rodziny 2+1 to koszt 155 CAD. Kierujemy się do kasy biletowej i już za chwilkę siedzimy w wagoniku Whistler Village Gondola - trasa dwudziestominutowa.

DSC_8704DSC_8707DSC_8713

Rejestracja: 11 maj 2015

Następnie wychodzimy z wagoniku i musimy podejść do Peak Express (10 minut spokojnym spacerem).

DSC_8716Młoda zalicza jeszcze podium,

DSC_8719DSC_8720DSC_8722Wsiadamy na "tapczany" - Peak Express i jedziemy dalej w górę Biggrin  - 10 minut do Top of The World Summit.

zdjęcia z  samej góry

DSC_8734DSC_8735tam, w samym dole, te miniaturowe punkciki to domki Whistler Biggrin