Kanada - zachodnie wybrzeże od Vancouver do Jasper i Banff - 3500km wśród dzikiej natury - czerwiec/lipiec 2017

cienkibolek
Obrazek użytkownika cienkibolek

Co do porównania naszych tras, to ja w ciągu 2 tygodni zwiedzałem różne miejsca zarówno w zachodniej, jak i wschodniej części Kanady. Zatem siłą rzeczy Ty widziałeś w zachodniej części więcej ode mnie i zwiedzałeś w mniej ekspresowym tempie.

_Huragan_
Obrazek użytkownika _Huragan_
Rejestracja: 13 cze 2015

widoki super,piekne gorskie klimaty.Jestes pewien Lordzie,ze to mlody los, a nie mlody jelen Wapiti?

Napisz pocztowke ze swoich podrozy do chorych dzieci

Rejestracja: 11 maj 2015

Huragan, ze zdjęć folderów ze zwierzętami z Kanady, które przywiozłem, osobnik ze zdjęcia wyglada na młodego łosia, ale oczywiście głowy sobie nie dam obciąć Biggrin

Makono
Obrazek użytkownika Makono
Rejestracja: 11 gru 2013

Piekne fotki - aż ma się ochotę zaciągnąć świeżym, górskim powietrzem

Bez podróży się duszę....

Andrew

Obrazek użytkownika Dana_N
Ostatnio: 1 miesiąc 1 dzień temu
Rejestracja: 07 paź 2013

Kolejna relacje z serii ulubionych...ale przeczytam wszystko i obejrzę dopiero w święta Smile

cudna, porywająca natura Yahoo

Rejestracja: 11 maj 2015

Makono, Andrew, Dana, Nelcia... dzięi za ciepłe słowa..

dziś zaparaszam na hitowy dzień...

2 lipca, poglądaowa mapka:

2 lipca

Dzisiaj z Hinton, wcześnie rano, udajemy się najpiękniejszą drogą widokową Kanady, Icefield Parkway, nazwaną przez nas Panoramą Lodowców - na południe do Lake Louise. Na godzinę 12.15 musimy dotrzeć do Columbia Icefield - od naszej norki to raptem 180 km, ale na ten dystans przeznaczamy 4 h...  będziemy zatrzymywali się co chwilę w punktach widokowych, poza tym mamy do obejrzenia 2 wodospady Athabasca i Sunwapta. Przed Jasper zatrzymujemy się jeszcze na kilka sekund przed jeziorkiem...

DSC_9186Mijamy miasteczko Jasper i... wjeżdżamy na najpiękniejszy odcinek naszej trasy po Kanadzie. Tu jest naprawdę pięknie! Przez cały czas towarzyszą nam "szare granity", wysoko wznoszące się nad dolinami, po których wije się droga. Wokół nas przełęcze i lodowce. A od czasu do czasu pośród zarośli udaje nam się wypatrzeć jakiegoś zwierzaka. Pomimo tego, że droga ciągnie się na odległość 230 km, o nudzie podróżniczej nie ma mowy. Moja głowa raz na lewo, raz na prawo, współtowarzysze podróży krzyczą na mnie, żebym trzymał się swojego pasa ruchu, a ja jak zahipnotyzowany po prostu nic nie słyszę... Zachwycam się tylko zastanym stanem pięknej przyrody (skoro wróciłem i piszę relację, znaczy się dałem radę Biggrin ) . Widoki na skalne urwiska, kaniony, spadające w przepaść wodospady oraz lodowce są cudowne!

Około 10.000 lat temu, region ten pokryty był ogromnymi lodowcami, które wyrzeźbiły szerokie doliny, otoczone stromymi górami. Dziś już tylko pomiędzy ostrymi krawędziami szczytów można wypatrzeć warstwy lodu.

Zapraszam na to, co zastaliśmy dziś... znaczy drugiego lipca 2017 roku Biggrin

DSC_9190Za dosłownie chwilę widzimy znaki kierujące na wodospad Athabasca. Tylko jedno zdjęcie, bo z tego co się zorientowałem, najlepiej przyjechać tu po południu.. Biggrin

DSC_9203 Wodospad nie jest wysoki, ma raptem 23 metry wysokości, ale jest jednym z najpotężniejszych w Kanadzie. W skale złożonej z twardego kwarcytu i miękkiego wapnia, rzeka wyrzeźbiła różne formy - małe kaniony i "gary olbrzyma" (wielkie doły), zobaczymy zatem, jak wygląda ten mały kanion...  Trochę przypomina mi Ostaš - Horní labyrint w Czechach  Biggrin .

Rejestracja: 11 maj 2015

jedziemy dalej do Sunwapta Falls - odległość niewielka 24 km... kilka "strzałów" z drogi Biggrin

DSC_9219DSC_9221Docieramy na w miarę pusty parking, kilka kroków i już jesteśmy przy wodospadach Sunwapta -jako ciekawostka znajdują się w miejscu połączenia dwóch "wiszących" polodowcowych dolin.

DSC_9226obrót za siebie...

Rejestracja: 11 maj 2015

i jedziemy dalej.... w końcu czas goni nas Biggrin ... Krajobraz Icefield Parkway w całej swojej pięknej okazałości...

DSC_9232DSC_9233DSC_9237DSC_9238DSC_9243wiewiórka ziemna, których zresztą wszędzie pełno, spotkana na jednym z parkingów Biggrin