Kanada - zachodnie wybrzeże od Vancouver do Jasper i Banff - 3500km wśród dzikiej natury - czerwiec/lipiec 2017

Rejestracja: 11 maj 2015

Dzisiejszy, pełen wrażeń dzień, zakończymy noclegiem w miasteczku Lake Louise. Ten urokliwy kurort leży nad brzegiem najpiękniejszego z górskich jezior Kanady - Lake Louise, w którego tafli odbija się lodowiec Victoria. Ale zanim tam dotrzemy, do przejechania mamy jeszcze ponad 100 km.

DSC_9408Jesteśmy na górze, by za chwilę jechać szosą, którą widać na dole...

DSC_9409DSC_9410DSC_9415Z racji tego, że się ściemnia, ominiemy dziś jezioro i lodowiec Peyto , jezioro Bow.... wrócimy tutaj jutro Biggrin

DSC_9430Pod wieczór docieramy do naszej norki w Lake Louise.

trina
Obrazek użytkownika trina
Ostatnio: 3 miesiące 3 tygodnie temu
Rejestracja: 30 sty 2014

Fantastyczne widoczki!

heh,fajnie..."się schłodziłem" przy tych obrazkach ; ))

Trina - to jeszcze nie koniec Wink

ssstu - tam wbrew pozorom wcale zimno nie było Wink

3 lipca:

3 lipca

W planach mamy wyjazd wcześnie rano na parking, a następnie podejście na punkt widokowy, z którego rozciąga się piękna panorama na pokryty śniegiem szczyt odbijający się w tafli jeziora Lake Louise – jeden z najbardziej znanych widoków Gór Skalistych. Wyjeżdżamy koło 9:00, a do przejechania mamy raptem 3 km. Wjazd do jednej z atrakcji - jeziora Moraine jest już zamknięty, ze względu na pełne obłożenie na parkingu, a jezioro Lake Louise również nie wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy Sad . Na jeziorze, można wypożyczyć sobie kajaki - jak dobrze pamiętam - "promocyjna" cena oscyluje w okolicach 100 dolców za godzinę Biggrin .

DSC_9437Jako ciekawostka - Lake Louise, jezioro lodowcowe, usytuowane jest bezpośrednio na linii wielkiego podziału - rozgraniczenia zlewisk do dwóch oceanów. Wszelkie wody z okolicznych gór, spływające w kierunku wschodnim mają swe ujścia do Atlantyku, natomiast płynące na zachód - docierają do Pacyfiku.

Jeszcze jedno zdjęcie i wracamy... przyjedziemy tutaj następnego dnia, ale jako, że śpimy 100 km od Lake Louise, to budzik tym razem nastawię na 5 rano Biggrin .

Rejestracja: 11 maj 2015

Wyjeżdżamy z Lake Louise i jedziemy w kierunku Jasper.

DSC_9452Dojeżdżamy nad jezioro Bow... dziś jest chyba wyjątkowo wietrznie, zatem nici z lustrzanego odbicia wierzchołków gór w tafli jeziora...

DSC_9454DSC_9459z tego miejsca widać kolejny lodowiec -Peyto.

Rejestracja: 11 maj 2015

Osiągając najwyższy punkt drogi - Przełęcz Bow, wys. 2068 m. n.p.m. docieramy do kolejnej atrakcji - nad jezioro Peyto. Patrzymy na nie z góry... i jesteśmy zachwyceni.  Jego kolor wydaje się być jakimś nieporozumieniem... błędem, albo  żartem Matki Natury Biggrin .DSC_9465DSC_9468

Rejestracja: 11 maj 2015

W Dolinie Bow znajdujemy kolejny cud - Kanion Johnston. Jego obecny stan, to dzieło 8 tysięcy lat przebiegu naturalnych procesów. Mosty zawieszone w skałach pozwalają zejść do samego jego serca i odkryć tam sześć różnych wodospadów... Zapraszam na krótki spacer Biggrin .

DSC_9477DSC_9482DSC_9484

To była ostatnia atrakcja tego dnia, nocleg mamy zaplanowany w miejscowości Canmore, a jutro z samego rana wyruszamy ponownie do Lake Louise.

wojtek1
Obrazek użytkownika wojtek1
Rejestracja: 09 mar 2014

Kolor jeziora Peyto rzeczywiście mocno nietypowy ... pieknie

_Huragan_
Obrazek użytkownika _Huragan_
Ostatnio: 1 tydzień 1 dzień temu
Rejestracja: 13 cze 2015

Trudno sie zdecydowac,ktora fotka i ktory krajobraz ladniejszy.Nic dziwnego,ze tam tak duzo turystow-jest co ogladac

Napisz pocztowke ze swoich podrozy do chorych dzieci

Rejestracja: 11 maj 2015

Wojtek, jeszcze spotkamy jeziorko o podobnym kolorze...przy okazji opiszę fenomen tej barwy Biggrin

Huragan...mnie Kanada powaliła na kolana swoimi widokami...

4 lipca:

4 lipca

Pobudka i wyjazd o 6 rano i tym razem mamy nadzieję, że droga do Moraine Lake będzie otwarta.  Trasa 90 kilometrów, którą mamy do pokonania mija błyskawicznie... Moraine Lake w Banff National Park jest chyba najbardziej charakterystycznym i najczęściej fotografowanym jeziorem w Canadian Rockies. Jest po prostu nieprawdopodobnie piękne! Żeby była jasność - wszystkie szczyty okalające jezioro to 3-tysięczniki!