Region Visayas, Filipiny .... takie tam, po powrocie

Wojtek, jaki kicz? Superkowe kolorki. A z tymi sardynkami co piszesz - to coś podobnego widzieliśmy na snurkach w rezerwacie Sharm El Naga.(koło Hurgady) – nie wiem tylko co to za rybki były. Może odszukam zdjęcie.

Rejestracja: 09 mar 2014

troszkę zdjęć podwodnych ... właśnie tu w okolicy Moalboal zrobiłem ich najwięcej, przepraszam za jakość, sprzęt nie najlepszy, mnie .... jak już wspominałem, szał zdjęć podwodnych już mi minął Biggrin

Krąg zataczają tuńczyki bonito

Rejestracja: 09 mar 2014

Wszystkie zdjęcia robione są w JPEG, więc niestety im głębiej tym bardziej niebiesko, niestety ręcznie ustawiany balans bieli, po serwisie aparatu, nie działa jak kiedyś Sad

Kochanie w zawisie Biggrin

wiktor
Obrazek użytkownika wiktor
Rejestracja: 03 mar 2016

piekna jest podróż w świat podwodny który widać na twoich pstrykach Preved

zachód super świetny , barwy jak bajce

Wiktor dziękuje ... fajnie, że Ci się podoba

Mam 3 krótkie filmiki z sardynkami w roli głównej, próbuję z pierwszym ....

[URL=http://pl.tinypic.com/r/34ifts4/9]View My Video[/URL]

.... mam nadzieję, że pod linkiem będzie chodziło to króciutkie wideo

drugi filmik

[URL=http://pl.tinypic.com/r/2rdf8ds/9]View My Video[/URL]

trzeci filmik .... nie są zmontowane, wszystkie 3 filmik, to około 1 minuta

[URL=http://pl.tinypic.com/r/2r2abu0/9]View My Video[/URL]

Rejestracja: 09 mar 2014

Po 4 nocach, spędzonych w Moalboal, jemy raniutko śniadanie, zamawiamy w rececpcji transport do centrum Molaboal, skąd będziemy łapać autobus do Cebu City. Na autobus nie czekamy długo, bo tylko około 20 minut, transfer do Cebu City przebiega bardzo sprawnie, bo zajmuje nam około 2,5 h, zapewne dlatego, że przejeżdżamy w poprzek wyspy, gdzie owszem są jakieś rolnicze tereny, ale brak jest małych miasteczek i autobus nie zatrzymuje się co 10-15 minut. Dojeżdżamy do terminala South Bus Station, tam łapiemy taksówkę i jedziemy na nadrzeże, do terminala promowego, wybieramy dużą firmę Ocean Jet, nią transferujemy się do miejscowości Tagbilaran na wyspie Bohol. Rejsów jest naprawdę dużo, trasę tą obsługują co najmniej dwie linie. Bilet na prom, my płyneliśmy na dolnym klimatyzowanym pokładzie, plus opłata portowa, plus opłata za duże walizki, to wydatek około 400-500 php ... przykro mi ale dokładnej kwoty nie pamiętam. Sztuka bagażu mniejszego na osobę i jakiś drobiazg w postaci jakiejś torebki, czy jak u mnie plecaka z lustrzanką, są za darmo. Prom płynie nieco ponad 1h na tej trasie, transport promowy wydaje mi sie dużo szybszy i sprawniejszy niż transport lądowy. Dopływamy do Tagbilaran, odbieramy duże walizki, które podróżowały osobno. wychodzimy na teren terminala portowego, otaczają nas kierowcy taxi i busów, namawiając na transport, ceny padają 800-1000 php, potrzebujemy jechać na wyspę Panglao, połączoną z Bohol dwoma mostami, w okolice Alona Beach, nasz hotel jest jakieś 3-4 km przed plażą Alona. Pouczeni już przez wcześniej podróżujących tą trasą, odrzucamy wszystkie oferty transportu z terenu terminala promowego, wychodzimy na teren zewnętrzny i tu bez problemu łapiemy osobową taksówkę za 500 php, bez targowania wsiadamy. Cena za transfer, bez korków trwający około 30-35 minut, nie wydaję nam się wygórowana. Przed nami dobry hotel ****, z ładną prywatną plażą, oddalony jak już wspomniałem 3-4 km od centrum Alona Beach. Przez 5 dni mamy zamiar odpocząć, opalać się, jeden dzień przeznaczyć na nurkowanie w pobliżu wyspy Belicasag, zdaniem wielu nurków, z którymi rozmawiałem, inne miejsca nurkowe można spokojnie pominąć, bez jakieś straty dla własnych wrażeń. Nie bardzo nas interesowały, jakiekolwiek fakultety lądowe, w postaci czekoladowych wzgórz, wielkich tyrolek, rejsów rzeką, czy oslawionych wyłupiasto-okich Tarsierów. Na koniec chcieliśmy troszkę wyluzować, w ładnych plażowych okolicznościach, skupić się na nic nie robieniu i sobie na wzajem. Naszą sielankę zakłocił tylko ten jeden dzień nurkowy i dwa razy wieczorem wyskoczyliśmy "poczuć atmosferę" Alona Beach, przy okazji coś zjeść, bardziej lokalnie.

Rejestracja: 09 mar 2014

Na pierwszy ogień Alona Beach, miejsce może nie tak brzydkie, jak turystyczne okolice Moalboal, za to z pewnością trudno tu o klimat miejscowości dla nurków. Pełna komercja, sama plaża średnia, wieczorem przekształca się w jedną wielką restaurację ... fakt na Moalboal nie byliśmy na plaży, ale akurat nam tego nie brakowało. Turystów tłumy, po raz drugi na Filipinach słyszymy języka rosyjski, pierwszy raz było w Oslob, na rekinach, zupełnie inna rzeczywistość niż Malapascua i Moalboal, bez dwóch zdań rzeczywistość Alona Beach jest gorsza, to oczywiście bardzo nieobiektywna opinia prywatna. Warto jednak zajrzeć i wyrobić sobie własne zdanie, przy okazji coś zjeść, ale lokalnej kuchni trzeba trochę poszukać. Zdjęcia wykonane w różnych porach ...