„W orientalny deseń” – podróż przez trzy kraje – cz. I – Tajlandia

Następnie windami udajemy się na najwyższy punkt – platformę widokową , która się obraca – wystarczy więc stanąć i patrzyć na niesamowity Bangkok nocą.  Kiedyś to był najwyższy budynek Bangkoku – teraz przewyższa go niedawno otwarty MahaNakhon .

Jorguś
Obrazek użytkownika Jorguś
Rejestracja: 13 wrz 2013

Asia-A byłem chwilę w Tajlandii, także w Kambodży i w północnym Wietnamie.

Chcę wrócić i tę wycieczkę obserwuję już od 2 lat.

I obiecuję, że nie umrę dopóki tam nie polecę.

Pisz, to może zimą...

Jorguś

Jorguś, zimą dwudniowy wypoczynek jest w Wietnamie. My mieliśmy na wschodnim wybrzeżu, w Hua Hin, Wycieczkę generalnie polecam.

Nelcia, trochę skłamałam wycieczka kosztowała stówkę mniej (dopytalam męża), ale potem była jeszcze tańsza, nie byliśmy ostatnimi kupującymi. Ale w ostatnim tygodniu dużo osób „rezerwowało” wycieczkę chcąc uzyskać dobrą cenę. Widać ją było na stronie ITAKI, natomiast babka z biura (gdzie ją zakupiliśmy), która ma podgląd bezpośrednio do ofert, jej nie widziała dopóki nie zeszła rezerwacja. To samo opowiadali znajomi, którzy wycieczkę kupili dzień wcześniej.

...heh, fajnie sobie przypomnieć thajską stolicę : )

na mnie Bangkok zrobił imponujace wrażenie,tak wielkością jak i stylem...

A ja jeszcze nie byłam w Bangkoku..  tylko kilka razy na lotnisku, szału nie ma ..

Chetnie więc popatrze na miasto i dalej, bo córa cos przebąkuje że by chciała pojechać..

Ale dzień się jeszcze nie kończy. Po oglądnięciu panoramy nocą zjeżdżamy windami i pod hotelem czekają dwa busiki, które zabierają nas na nocny targ – ulicę Khao San. Ruch tu niesamowity: stragany z ciuchami, pamiątkami i jedzonkiem. My najedzeni, więc już nie korzystamy ale przyglądamy się życiu nocnemu i temu co oferują sprzedawcy. Następnie udajemy się na zasłużony wypoczynek.

Następny dzień – poniedziałek – bogaty program zwiedzania Bangkoku. Mamy zobaczyć trzy ważne świątynie Bangkoku: Złotego Buddy, Leżącego Buddy i Szmaragdowego Buddy. Zgodnie z wcześniejszą informacją wszyscy muszą obowiązkowo ubrać się w długie spodnie lub spódnicę do ziemi, bluzka z co najmniej krótkim rękawem i nie można tego zastąpić chustą narzuconą na skąpy ubiór. Niestety nie zabraliśmy bardzo cienkich spodni – więc ubieramy w to w czym przylecieliśmy – dżinsy – jakoś damy radę. Najpierw udajemy się do świątyni Złotego Buddy.

Z uwagi na to, że w Tajlandii oprowadzać mogą tylko lokalni przewodnicy pani Justyna w autobusie przesiadła się z miejsca pilota na inne i zasłoniła okno firanką, gdyż jak mówiła patrol na motorze morze filmować autobus i może dostać zakaz wjazdu do Tajlandii. Z tego miejsca w trakcie dojazdu do zwiedzanych obiektów starała się jak najwięcej nam przekazać.  Po obiektach oprowadzała nas wyłącznie przewodniczka lokalna „po angielsku” . Dostaliśmy kartki z opisem po polsku, obiekty były ponumerowane. Przewodniczka lokalna podawała numerki obiektów, o których mówiła, więc można było sobie samemu przeczytać z kartki po polsku.

No to jedziemy.

Plątanina kabli jak w Rumunii.

Najpierw  świątynia Złotego Buddy. Trochę opisu. Ponieważ nie trzymają mi się głowy informacje i daty zacytuję troszkę informacji z „Internetów” . Zdjęcia są jak najbardziej nasze i pokazujące nasze spojrzenie na Buddę.

„Świątynia Złotego Buddy leży na terenie Chinatown w Bangkoku. W niej znajduje się największy na świecie posąg Buddy, wykonany ze szczerego złota. Posąg, z którego słynie Wat Traimit, powstał w XIII w. i jest wspaniałym przykładem stylu Sukhothai. Styl ten wyodrębnił się w sztuce wówczas, gdy miasto Sukhothai było stolicą Tajlandii (lata 1400-1550). Statua wykonana z czystego złota jest wartościowym zabytkiem Tajlandii i skarbem wszystkich buddystów. Figura Złotego Buddy zachowała się niemal w idealnym stanie, być może dlatego, że przez pewien okres czasu była przykryta wapienno-cementową zaprawą, kryjącą świetność posągu przed miejscowymi złodziejami i agresorami z zewnątrz. Nikt nie wiedział, co kryje się pod warstwą szarej zaprawy i jaką rzeczywistą wartość przedstawia ów posąg. W 1955 r. pojawił się pomysł przeniesienia statuy do świątyni Wat Traimit. Podczas przygotowań do przesunięcia ciężkiego posągu, cementowa powłoka pękła i ukazała jego prawdziwy wygląd. Ponieważ statua była zbyt duża, by zmieścić się w świątyni, tymczasowo ustawiono ją z przodu budynku, a następnie dobudowano specjalne, bogato zdobione pomieszczenie. Fragmenty cementowej powłoki rzeźby zawieszono w przedniej części świątyni na pamiątkę. Pomimo wielkiej wartości, jaką przedstawia posąg, stoi on w pomieszczeniu z oknami bez krat i nie pilnują go żadni strażnicy. Być może wynika to z faktu, że rzeźba jest duża i ciężka, ale można tłumaczyć to także specyficzną mentalnością Tajów i ich stosunkiem do wiary i jej symboli.”

No to teraz wchodzimy do środka aby podziwiać Złotego Buddę. Budda nie jest imponująco wielki ale podobno cały ze złota. Świątynia robi wrażenie jest pięknie udekorowana.

Jeszcze kilka ujęć na zewnątrz..

To widoczek na najwyższy od niedawna budynek w Bangkoku.

Tu cytuję: „MahaNakhon mierzy 314 metrów i ma 77 pięter (dla porównania Pałac Kultury i Nauki ma 188 metrów i 42 piętra). Nazwa  po tajsku oznacza „wspaniałą metropolię”. Jego budowa pochłonęła ponad 620 mln dol. W budynku - od 23. do 73. piętra - znajduje się ponad 200 luksusowych apartamentów Ritz-Carlton, mają od 125 do 844 metrów kwadratowych, a kosztują od 1,3 mln dol. do 8,6 mln dol. Jest też hotel ze 155 pokojami.”.