KRETA MNIE OCZAROWAŁA

Rejestracja: 11 kwi 2017

Kolejny dzień rozkoszowania się urlopem w pażdzierniku. Dzisiaj wybraliśmy plażę w Preveli.

Palmowa plaża w Preveli za sprawą charakterystycznego zakola rzeki Megapotamos, która wpada w tym miejscu do morzal - to jedna z bardziej rozpoznawalnych plaż znajdujących się na Krecie. Położona jest ona na końcu głębokiego wąwozu, który ma swój początek poniżej zabudowań klasztoru Kato Preveli. Palmowy zagajnik oraz niesamowity krajobraz, wow zobaczcie sami Clapping

Rejestracja: 11 kwi 2017

W 2010 roku las palmowy w Preveli został zniszczony przez pożar szalejący na okolicznych wzgórzach wydawało się że miejsce to zostanie wykreślone z listy turystycznych atrakcji Krety na wiele lat. Szczęśliwie okazało się, że kolejny raz natura potrafiła zadziwić człowieka swoją zdolnością do regeneracji. Już w 2013 roku tylko wnikliwe oko potrafi dostrzec ślady tamtej pożogi, a świeżo zielone liście tworzące korony palm zdają się przeczyć kataklizmowi jaki dotknął Preveli.
Niektóre pnie palm są okopcone, wiedziałam o tym ,może dlatego zwracałam uwagę. Mnie palmowy las bardzo się podobał

Bardzo podobne zdjęcia ale jeszcze nie umię usuwać Biggrin

Rejestracja: 11 kwi 2017

Dojrzałe granaty udało nam sie zerwać z tego drzewa, ponieważ obejście wydawało nam sie niezamieszkałe Boast

Nikt nas nie ścigał, a owoce były przepyszne Smile

Trochę zdjęć z trasy Kissamos- Preveli

Rzeka Megapotamos

Rejestracja: 11 kwi 2017

Wracając z Preveli odwiedziliśmy Rethymno- to trzecie co do wielkości miasto na Krecie. Od lat rywalizuje z Chanią o miano najpiękniejszego na wyspie.

Atutami Rethymno są Stary Wenecki port, urocze kamieniczki oraz wenecko-osmańska przeszłość.

wiktor
Obrazek użytkownika wiktor
Rejestracja: 03 mar 2016

Las palmowy wtopiony w góry też mi się podoba

Ja niestety ani do Chani ani Rethymno nie dotarłam, więc chętnie popatrzę.

Słyszałam tylko że Rethymno jest nr 1 na wyspie..

Rejestracja: 11 kwi 2017

Kolejny dzień, uadło man sie przejść wąwóz Samaria, zwykle jest zamykany po 15 października. Ponieważ pogoda na nasz przyjazd uległa znacznej poprawie to skorzystaliśmy z okazji *clapping*i przemaszerowaliśmy te 16 kilometrów

Samaria –wąwóz położony w południowo-zachodniej części Krety w paśmie Lefka Ori ( białe góry)

Uchodzi za najdłuższy suchy (niebędący rzecznym) wąwóz Europy (18 km długości)dla turystów udostępnione 16 km).

Założony w 1962 roku Park Narodowy Samarii otaczający wąwóz jest jedynym miejscem na wyspie, gdzie występuje w stanie dzikim kreteńska dzika koza zwana agrimi lub kri kri

zdjęcia napotkanych kóz nie wyszły najlepiej w wąwozie, dlatego pokazałam wam te z drogi.

Nagle szlak z kilkupasmowej autostrady zmienia się w jednokierunkową ulicę.

W najwęższym miejscu ściany wąwozu schodzą się tak blisko, że prawie da się je równocześnie dotknąć rękami.

W miejscu zwanym Sideroportes (Żelazne Wrota) prześwit ma około 3,5 m.

Rejestracja: 11 kwi 2017

Po wyjściu z wąwozu po ok 2 kilometrach dochodzi się do Agia Roumeli to malutka miejscowaść, z której odpływają o 17.30 dwa promy. Nie innej możliwości powrotu i nalezy pilnować czasu.zawsze w Agia Roumeli można przenocować :-). My zdążyliśmy dojść o czasie, jeszcze coś zjedliśmy, pomoczyliśmy nogi w morzu trochę poleżeliśmy na czarnym piasku.

Przypłynęły dwa promy, uważaliśmy aby wsiąść do właściwego nasz płynął do Sougia. Po wyjściu z promu musieliśmy wsiąś do autobusu, który około godziny jechał do Omalos, miejsca gdzie na parkingu czekał na nas, nasz zostawiony rano samochodzik. Kiedy dotarliśmy na miejsce było już ciemno i zimno. W hotelu byliśmy juz póżno ale zadowoleni ,że wszystko nam sie udało.