Roadtrip po Islandii

Roadtrip po Islandii

Witam serdecznie po krótkiej przerwie. Okazało się, że moje kolano jest w gorszym stanie, niż wskazywały na to pierwotne badania i musiałam przejść operację. Na szczęście jestem już w domu i mogę pokrótce opisać Wam moją wycieczkę po Islandii.

Wycieczka była krótka, bo trwała raptem tydzień. Przez ten czas objechaliśmy Islandię wzdłuż i wszerz, omijając jedynie Fiordy Zachodnie. Następnym razem postaram się, by wyjazd był dłuższy, a tempo zwiedzania mniejsze. Bo wrócę tam na pewno! Islandia wciąga!

Na Islandii byliśmy w drugiej połowie września. Pogoda była, jak to na Islandii, w kratkę, ale nie mogliśmy narzekać. Tak naprawdę paskudnie było przez tylko 1 dzień. Przeznaczyliśmy go na regenerację.

A daczego na regenerację. Otóż w trakcie całego roadtripu spaliśmy we własnych namiotach i w międzyczasie 1 dzień w hotelu bardzo nam się przydał. Następnym razem postawię na minicampera z napędem na 4 koła - to zdecydowanie wygodniejsze rozwiązanie.

Auto pożyczyliśmy z wypożyczalni SADcars - https://sadcars.com/ Polecam, nie było żadnych problemów.

Większość nocy spaliśmy na dziko, 1 raz na campingu, 2 razy w hotelu - 1 raz zaraz po przylocie, 2-gi w połowie roadtripu.

Tymczasem kilka zdjęć poglądowych:

umilka
Obrazek użytkownika umilka
Rejestracja: 23 lis 2014

Ooooooooooooooo, jak miło. Jestem piewsza Smile

umilka
Obrazek użytkownika umilka
Rejestracja: 23 lis 2014

Trzymam kciuki, żeby kolano wróciło szybciutko do pełnej sprawności, a tymczasem zasiadam i podziwiam. Cudowne znowu (bo widziałam już fotki ze Słowenii) ujęcie wodospadu. No i te kolory... Gejzery uwielbiam więc czekam na więcej

Rejestracja: 19 lut 2015

Dziękuję ślicznie Umilko, i za trzymanie kciuków (bardzo się przyda), i za przemiłe komplementy. Jak tylko noga i kręgosłup (który boli jak skurczybyk od leżenia na wznak) pozwolą, to będę kontynuować Smile

...fantastyczne fotki. Ta "pierwsza"całkowicie mną zawładnęła !!!!!!!!!

Islandię mam "pod bokiem",no prawie ; )i wielokrotnie przymierzalismy sie do jej (Islandii) zrobienia...

...czuje ,że Ty ponownie "naciągniesz wyjazdową sprężynę" ; ))

p.s. oczywiście szybkiej i pełnej rekonwalescencji życzę !!!!

Bardzo dziękuję Radku!

Bedzie mi bardzo miło, jeżeli choć w niewielkim stopniu przyczynię się do Twojej decyzji co do wyjazdu na Islandię.

Pierwsze zdjęcie jest z Diamond Beach. Jutro postaram się wrzucić ich wiecej Yes 3

mabro
Obrazek użytkownika mabro
Ostatnio: 7 minut 6 sekund temu

Piękne zdjęcia a niektóre inne niż do tej pory widziałam Shok Chętnie obejrzę ich więcej i poczytam o Twojej wyprawie. No i zdróweczka życzę Biggrin

Ostatnio: 3 godziny 2 minuty temu

Ja też jestem fanem Islandii więc bardzo ciesze się na kolejną relację YahooByłam dwa razy i na pewno nie ostatni więc zasiadam do czytania po nowe inspiracje

Aha i zdrówka życzę !!

Rejestracja: 19 lut 2015

Mabro, Nelciu, serdecznie dziękuję za życzenia Give rose i zapraszam na relację.

Na Islandii lądowaliśmy w nocy, więc nie było innego wyjścia, jak zabukować nocleg w hotelu. Wybraliśmy Guesthouse Alex by Keflavik airport https://alex.is/ Jest to hotel typowo "transrefowy", na 1 noc - małe pokoje z podstawowym wyposażeniem, wspólne łazienki, ale czysto i schludnie. Hotel zapewniał bezpłatny transfer z lotniska, więc odpadał problem z transportem. Rano z terenu hotelu można było podziwiać ladujące samoloty. My spaliśmy w budynku głównym, ale można było również wynająć domek.

Keflavik ogólnie sprawiał dość ponure wrażenie. Zresztą nic dziwnego, gdyż to dawna baza wojskowa, a poza tym miejsce z największą ilością opadów na Islandii (na której zresztą i tak dużo pada). Cuda dzieją się dopiero po opuszczenia granic Keflaviku.

Rejestracja: 19 lut 2015

Po odbiorze samochodu ruszyliśmy krajową jedynką w stronę wodospadu Seljalandsfoss.

Po drodze mieliśmy takie widoki:

Sam wodospad położony jest praktycznie przy samej drodze. Jest on o tyle ciekawy, że można wejść za strumień wody, oczywiście dokumentnie się przy tym mocząc. My sobie odpuściliśmy, przede wszystkim z uwagi na tłumy.

Rejestracja: 19 lut 2015

Spod wodospadu Seljalandsfoss udaliśmy się do kolejnego wodospadu Skogafoss. Niestety nie mam żadnego zdjęcia, które mogłabym tu wrzucić. Polecam natomiast udać się na wycieczkę w górę wodospadu, najpierw schodami na punkt widokowy, a potem ścieżką wzdłuż rzeki. Wąwozy wyżłobione przez rzekę Skógá są naprawdę piękne, dociera tam też niewielu turystów.

Można tam spędzić praktycznie cały dzień, wędrując i podziwiając cuda natury.