Indonezja widziana oczami Mrówki

Rejestracja: 09 maj 2015

Wyspani, najedzeni możemy ruszać na wycieczkę.

Naszym kierowcą i przewodnikiem po Bali  był Kerta Wijaya. Wspaniały człowiek, który bardzo dużo opowiedział nam o swoim kraju i wyspie. Wyluzowany, wesoły,miły, punktualny.

Umówieni byliśmy o 12:00.Już za 5 dwunasta na WhatsApp przychodzi wiadomość,że czeka w holu. Pan przywitał nas po polsku słowem "dzień dobry". Mówił, że czesto oprowadza Polaków po wyspie i  chwalił się znajomością polskich zwrotów.

Na mapie pokazał nam dokąd dziś pojedziemy. Samochód miał duży ( Toyota ale nie pamiętam jaka), czysty, z klimą, swobodnie zmieściliśmy się w 6 osób. Dla każdego była butelka wody i jej duży zapas w bagażniku. Pan miał też sorongi, które zakładał nam podczas zwiedzania świątyń.

Lubimy zwiedzać własnym tempem tzn niespiesząc się, więc na dziś mamy w planach zobaczyć  trzy miejsca:

-PuraTaman Ayun

-Park Motyli ( Taman Kupu Kupu) w wiosce Wanasari

-zachód słońca przy świątyni Tanah Lot

Zapraszam

Rejestracja: 09 maj 2015

Dziś był 17.08. W tym dniu w Indonezji obchodzone jest Święto Niepodległości. Wszędzie powiewają czerwono-białe flagi. W samochodzie Kerty też są chorągiewki .

Rejestracja: 09 maj 2015

Ruch na drodze jest duży. Jedziemy żółwim tempem, ale nie nudzi się nam słuchamy opowieści przewodnika i podziwiamy mijane domy, świątynie, skutery, stragany, zieleń i kwiaty.

Dojeżdżamy na parking i pieszo idziemy do wejścia do Pura Taman Ayun

Rejestracja: 09 maj 2015

Mijamy stragan, na którym przewodnik kupuje nam do spróbowania owoce- salak. Owoc ten potocznie zwany jest  wężowym owocem z uwagi na wygląd skórki przypominającej skórę węża. Salak podobno pojawia się dwukrotnie w ciągu roku w styczniu i właśnie w sierpniu. Owoc w środku miał kilka twardych mięsistych, żółtobiałych ząbków każdy z pestką w środku,był słodki, chrupki, soczysty i rzeczywiście widywaliśmy go bardzo często na straganach i hotelowych restauracjach.

Przed wejściem do świątyni

Rejestracja: 09 maj 2015

Przed kasą biletową kompozycja z moich ulubionych kwiatów frangipani