Indonezja widziana oczami Mrówki

mabro
Obrazek użytkownika mabro
Ostatnio: 26 minut 23 sekundy temu

Przeczytałam wszystko i jestem pełna podziwu, że pamiętasz te wszystkie skomplikowane nazwyWacko W dwu pierwszych miejscach nie byłam - trzeba się jednak wybrać na objazd Bali Biggrin Widziałam tylko Tanah Lot i tak jak Ty w czasie odpływu. Chciałabym ją jeszcze raz zobaczyć ale jak jest wyspą Biggrin No to czekam na inne miejscówki.

Rejestracja: 09 maj 2015

W restauracji z widokiem j.w zasiadamy do kolacji . Zapraszamy naszego kierowcę . Jest bardzo miło.

Zjadamy Nasi Campur- pychotka i cuury- też dobre.

Rejestracja: 09 maj 2015

Mabro nie wszystko pamiętam, pisząc wspomagam się przewodnikiem Blush

Do hotelu docieramy grubo po 22.

Jutro na kilka dni opuścimy Bali i polecimy na Flores.

Bardzo bałam się komarów, więc się przygotowałam Shok

mabro
Obrazek użytkownika mabro
Ostatnio: 26 minut 23 sekundy temu

Flores chętnie zobaczę bo ja tam mało zwiedzałam - to była raczej baza wypadowa na Komodo.

Rejestracja: 09 maj 2015

U nas niestety to też była  baza wypadowa.Byliśmy tylko w Labuan Bajo. Nie zwiedzaliśmy wyspy, a szkoda bo Flores ma wiele do zaoferowania. Może innym razem.

Wężowy owoc jest pyszny i łatwy do przewiezienia, bo nie jest miękki. Miałyśmy z Basia  okazję zakupić go i spróbować, a także przywieźć do Polski będąc w lutym na Bali. Spotkałam się z tymi owocami  wtedy pierwszy raz.

Piękny mieliscie zachod slońca.

Super, że zdążyliście na zachód.. to miejsce jest mega tłoczne ,ale trzeba przyznać,że zachód jest tam rzeczywiście zjawiskowy Yes 3

Powiedz czy skorzystałaś z tych medykamnetów na komary? było trochę ? dziabały ?

To teraz będą smoczki Smilie girl  012

Rejestracja: 09 maj 2015

Nel, z tym rzeczami przeciwko komarom rzeczywiście przesadziłam. Miałam też siatkę ,którą chciałam zakładać na drzwi domku, w którym mieszkaliśmy na Flores, bo na zdjęciach widziałam, że są  nieszczelne.Sarcastic

Bałam się Dengi, Malari.

Polecam przed podróżą zapoznać się z ostrzeżeniami, zaleceniami , profilaktyką na stronie poniżej. Moim zdaniem bardzo ciekawa strona i mnóstwo cennych  informacji przed każdą podróżą.

Byliśmy w porze suchej więc z założenia komarów było mniej . Siatki nie używałam, moskitierę rozłożyłam, ale okazała się po pierwsze za mała na łóżko, po drugie nie miałam jej gdzie zaczepić a przyklejona glutakiem do sufitu wytrzymała całą 1 min. Laugh 1 Mieli ze mnie ubaw wszyscy. Girl mad

Siatka i moskitera zostakły na wyspie, nie wlokłam ich z powrotem. Malarone nie jedliśmy.

Komary były, ale niewiele i były jekieś takie anemiczne , łatwo było je namirzyć butem (najwięcej znajdowałam  rano, w mokrych rzeczach pozostawionych przed domkiem do wyschnięcia). Wieczorami siadaliśmy przed domkiem i odpalaliśmy spiralkę -mam wrażenie,że działała. Stosowaliśmy też mugę- dorośli, córka stosowała guard. ( do 18rż nie powinno się używać wysokiego stężenia DEET, a ten drugi specyfik zawiera 20% ikarydyny, która też skutecznie odstrasza te owady). Odstraszacze do kontaktu działały słabo, bo komary znajdowałam, ale w ciągu dnia po wyjściu z domku nie było prądu więc siłą rzeczy i to ustrojstwo było nieskuteczne .

Podczas rejsu komarów nie było.

Rejestracja: 09 maj 2015

Po śniadaniu hotelową taxi jedziemy na lotnisko. Lot mamy o 11:10 linią Garuda Indonesia. Bilet kupiliśmy bezpośrednio na stronie przewoźnika jeszcze w Polsce bez żadnych problemów .Bagaż rejestrowany do 20 kg . Linia nie jest objęta restrykcjami UE i w cenie jest darmowy wybór miejsc.