Milos- powulkaniczna wyspa kolorów, kontrastów i plaż :)

alamed
Obrazek użytkownika alamed
Ostatnio: 3 tygodnie 1 dzień temu
Rejestracja: 11 kwi 2017

PrevedPrevedPreved

Przyszłość to marzenia, przeszłośc to wspomnienia

Piękne te greckie klimaty !!! Yahoo

o moim ulubionym Tiramisu to juz nie wspomnę... pyszne było ?

Rejestracja: 26 lis 2014

Nelcia pycha, ale też super inne były deserki Party

Rejestracja: 26 lis 2014

Po pierwszej nocy na Milos wstajemy rano i wędrujemy z walizkami do portu , skąd mamy prom na Sifnos. Prom płynie bardzo szybko na wyspę docieramy po 40 min.W promie tym ze względu na prędkość nie ma opcji wyjścia na zewnątrz .....w srodku fotele jak w samolocie bardzo wygodnie, przed wejsciem mierzenie temperatury, miały być rozdawane formularze, w których piszę się info o noclegu i czy był jakis kontakt z chorym itd ,ale płynąc na Sifnos , ani spowrotem na Milos nikt nie rozdawał i nie było tej procedury, ale moja znajoma w tym samym czasie płyneła Blue Star Ferry z Naxos na Paros i tam te formularze były.....

Sun-smilie water  020                              Sun-smilie water  020                                Sun-smilie water  020                              Sun-smilie water  020

Czekamy na odpłynięcie , przez okno widać miasteczko Adamas , w środku mocna klima , więc tą maseczkę chętnie się miało na nosie Wink

Można było usiąść , gdzie się chciało , my na samym przodzie przy oknach Biggrin

ludzi jak widać niewiele ....w środku był bar z przekąskami , napojami  Ssun-tea

Jak mi się uda przerzucić film z promu , to jeszcze dorzucę , a teraz powoli dopływamy do Sifnos .Widok jest imponujący zatoka Kamares to piaszczysta plaża , białe miasteczko i wielkie gór , jest satysfakcja ,że dotarłam do tego miejsca , które kiedyś przypadkiem wpadło mi w oko w net ....

Rejestracja: 26 lis 2014

To teraz zapraszam moimi śladami na wyspę Sifnos , spędziliśmy na niej tydzień , na ostatnie 4 noce wrócimy na Milos i całe te cztery dni będziemy jeżdzić i zwiedzać i bardzo chętnie Was zapraszam na to zwiedzanie , ale zachowując kolejność teraz Sifnos, czyli prawie jakbyście tam byli Lol 2

rzeczywiście mega pustki..

No to płyniemy .....

Rejestracja: 26 lis 2014

Po 7 dniach na wyspie Sifnos wróciliśmy na 5 ostatnich nocy na Milos.

Podróż promem dla wielu była tym razem ciężka , ze względu na duzy wiatr , duże fale , mocno bujało a ciemność za oknami tylko wzmagała dyskomfort . Dużo osób było sino zielonych lub trzymało nogi miedzy kolanami ....nas na szczęście tylko trochę mdliło.....  Girl wacko

Po wysiadce zaskoczyła Nas ilość ludzi w lokalach , w dniu 14.09 było ich zdecydowanie więcej niż tydzień wcześniej , jakby ludzie przekonali się ,że jest bezpiecznie i można jechać ......

Na milos było tym razem zamieszanie z noclegiem Girl cray 2

Mieliśmy nocować w apartamencie z bardzo dużym tarasem 2 km nad Adamas, Hotel Agnanti  ,miał być w cenie transfer z portu , w sierpniu pisałam z Panem o tym ,że prom pózno itd i wszystko było uzgodnione. Niestety na 3 dni przed powrotem na Milos dostaliśmy wiadomość ,że nie ma opcji transferu ze względu na covid .....no jaja bo covid był od marca a uzgadniałam transfer z Panem w sierpniu ..... no cóż doszliśmy do wniosku ,że w takim razie pies ich trącał i zrezygnowaliśmy i na 3 dni przed milos musieliśmy szukać noclegu , było dość trudno , było zauważalne właśnie to ,że przybyło więcej osób na wyspę ....udało się jednak apartament niestety bez aneksu kuchennego , ale w Adamas i trochę na uboczu , co ważne , bo glówną drogą jezdziło sporo mocno hałasujących quadów ....

Niestety , to nie koniec przygody z noclegiem , jak już płyneliśmy promem Pan napisał nam wiadomość ,że niestety na pierwszą noc źle spojrzał i musi nas upchnąć do jakiegoś innego znajomego hotelu ...... także po wysiadce tukliśmy się z walizkami po ciemku , bo niby miało być 500 metrów wg google , ale oczywiśćie nie było tak pięknie . Google zaprowadziło nas okrężną drogą i do tego pod górę Diablo

Pierwsza noc pokój czysty , dostaliśmy winko gratis , pokój ładny ale bardzo mały , na szczęście od rana mieliśmy odebrać auto , więc nie czekając na zakwaterowanie we właściwym miejscu ( od godz 12 ) wrzuciliśmy walizki w bagażnik i fruuu na plażę  Sun-smilie water  001

Rejestracja: 26 lis 2014

Na piersze plażowanie na Milos wybralismy Paliochori beach , na południowym wybrzeżu wyspy. Jest to plaża wg mnie jedyna i niepowtarzalna i naprawdę na żywo robi duże wrażenie Girl pinkglassesf

Wyspa została stworzona przez aktywność wulkaniczną i słynie z surrealistycznego krajobrazu przybrzeżnego, kolorowych wulkanicznych formacji skalnych i wspaniałych plaż schodzących w turkusowe zatoczki. Na  tej plaży wulkaniczna przeszłość  jest bardzo widoczna i bardzo odczuwalna. Plaża składa się można powiedzieć z trzech części. Pierwsza jest największa i piaszczysta , woda ładna , przy wejściu znajduje sie restauracja Sirocco. Pod spodem link do niej

Restauracja gotuje potrawy pod piaskiem, który nadal trzyma ciepło. Kucharz w glinianych naczyniach zakopuje w piasku potrawy , stąd potoczna nazwa lokalu-restauracja wulkaniczna Focus

Poniższe zdjęcia ze strony lokalu

Rodzina Tseroni, właściciele Sirocco, od lat gotują siłą natury.

Przy restauracji, na plaży znajdują się metalowe drzwi, które prowadzą do "sekretnej kuchenki", w której gotuje się jedzenie za pomocą energii geotermalnej.

Emo pieczen wolowa                                   Emo pieczen wolowa                                 Emo pieczen wolowa

Smaku „wulkanicznej żywności” nie da się opisać  Ssun Barbecue 1

Party

Ostatnio: 1 godzina 51 minut temu

Bajka, to trochę przygód z noclegiem było. Dobrze,że podeszliscie do tego na luzie..

I ja bym chętnie popróbowała takiego oryginalnego jedzonka... Pamiętam,że jak byłam na Azorach , gdzie są gejzery , to też testowałam takie dania 'z ziemi"