Sifnos- cykladzka perła, czyli autentyczność ,brokat ,meltemi i masa kotów

Rejestracja: 26 lis 2014
Sifnos- cykladzka perła, czyli autentyczność ,brokat ,meltemi i masa kotów

Sifnos było głównym celem naszej wyprawy spędziliśmy na niej tydzień w pierwszej połowie września. Porównując ją z Milos, wyspa bardziej autentyczna , górzysta , mało ludzi , zdecydowanie mniej niż na Milos.

Sifnos należy do archipelagu cyklad , jej powierzchnia to 74 km kwadratowe.Ma dwie główne miejscowości wypoczynkowe Kamares , gdzie przypływają promy oraz Platia Gialos. Przed podróżą wyczytałam ,że Sifnos jest znana z tego ,że jest nieznana , że jest wyspą harmonii , gdzie tłumy turystów jeszcze nie dotarły. Czuć to w energii tej wyspy , w serdeczności mieszkańców , w domowej greciej kuchni. Wyspa jak dla mnie na pewno warta powrotu Girl pinkglassesf

Ceramika to znak rozpoznawczy Sifnos. Wyspa słynie z niej nie tylko na Cykladach, ale także w innych częściach Grecji. Wszystko za sprawą glinki garncarskiej o wysokiej jakości, długich tradycjach i silnemu słońcu, które szybko wysusza glinkę. Ziemia na Sifnos jest bogata m.in. w rudę żelaza, która ma kolor pomarańczowo-czerwony. Każde naczynie to ręczna i żmudna robota. Aby wytworzyć jedno naczynie, potrzebny jest po zsumowaniu wszystkich czynności pełen dzień pracy i okres minimum jednego tygodnia, w zależności od pogody i ilości słońca. Całkiem sporo jak na pojedynczy kubek czy też talerz.

Ceramika na Sifnos to nie tylko talerze, kubki, garnki, naczynia do zapiekania musaki,ale także flaros – ceramiczne nakładki na kominy. Zdobią one wiele domów na wyspie.

Historia wyspy sięga daleko w przeszłość. W antycznym świecie Sifnos była jednym z najbogatszych miejsc w całej starożytnej Grecji, głównie dzięki potężnym złożom złota i srebra. Pierwsze kopalnie funkcjonowały na Sifnos na pewno 3 000 lat p.n.e., na to są dowody, a połowa greckich znalezisk z epoki brązu pochodzi właśnie z tej wyspy, podobnie jak pierwsza grecka moneta ze złota.

To , co mnie zaskoczyło , bo jakoś nikt o tym nie pisał ,że wszędzie na wyspie widoczne są jakby drobinki srebra. Wszystko na tej wyspie lśnij brokatem. Mieni się piach na plaży i to bardzo intensywnie jakby ktoś rozsypał duże pudło brokatu. Chodniki , kamienne schodki w miasteczkach czy przy kościołach , ale nawet kamienie , skały leżace z boku dróg mienią się srebrnym brokatem . Powiem ,że już po jednym dniu plażowania mieniła nam sie skóra , sandałki czy plecak , byliśmy "oszronieni "  Dance 2

Pod spodem jeszcze jedno zdjęcie pokazujące dokładniej archipelag cyklad

Hm.. ciekawa sprawa z tym brokatem he he . Przywiozłaś troche na skórze do kraju ?

Rejestracja: 26 lis 2014

No to aby wypełnić tradycje na zachętę parę foto z Sifnos Yahoo

Na tym już widać srebrny brokat na plaży

Katzen-smilies- 0002                                                  Katzen-smilies- 0002                   Katzen-smilies- 0002

Jeden z naszej bandy , który praktycznie z Nami mieszkał , gdy tylko byliśmy na kwaterze , bardzo się do niego przywiązałam oj ciężko bylo mi go zostawić Girl cray 3

Pocieszenie,że nasza gospodyni też go dokarmiała

Fotograf                                                                               Fotograf                                                                               Fotograf

Juz widzę,że piękna wyspa Preved

a to ujęcie rewelacjaGood świetne miejsce aby właśnie usiąść i napawać się po cichu pieknem tego miejsca

Nel :

Nelciu na skórze nie , ale na sandałach , plecaku owszem Lol 2

Rejestracja: 26 lis 2014

Po dopłynięciu do portu w Kamares na wyspie sifnos czekała nas droga do kwatery , która była ponad plażą i ok 500 metrów od portu. Blisko , ale końcówka pod górę ,więc troche można było się zmęczyć ..... ale najpierw przechodziliśmy koło plaży i dosłownie tak mnie naszło spontanicznie ,że z butów wyskoczyłam , walizki porzuciłam i poleciałam na plaże zmoczyć nogi....Po prostu by poczuć ,że się udało ,że na prawdę tu jestem musiałam poczuć piasek pod stopami i morze .... Dla przypomnienia nasz wyjazd pierwotnie miał być w połowie maja , i sporo było kombinacji i stresu by się udało z wrześniem .....stąd taka radość ,ze jednak udało się wyrwać ,że otworzyli granicę ,że bez testu itd itd  Sun-smilie girl  149

Porzucone buty i walizki .....

Walizki 2

Mając mokre stopy przeszłam całą drogę na boso , podobno to zdrowo taka akupresura Biggrin

Blisko naszej kwatery przywitały nas od razu koty ......*katzen-smilies-0002*

Rejestracja: 26 lis 2014

W miejscowości Kamares mieliśmy 7 noclegów , z czego 3 z autem. Sifnos nie ma wielu plaż , ale ma piękne miasteczka , punkty widokowe i dużo dobrze utrzymanych tras trekkingowych Plecak

Nocowalismy w Theodora Rooms , był to spory pokój z aneksem kuchennym , bardzo czysto oraz gospodyni przesympatyczna , słabo mówiąca po ang ,ale tłumacz w tel  , gesty i wszystko szło dogadać.

Fajnie , bo oprócz tradycyjnej klimy byl duży sufitowy wiatrak

Rejon pod naszym noclegiem Domek

Sun bespectacled                                                Sun bespectacled                                           Sun bespectacled                                   Sun bespectacled

Rejestracja: 26 lis 2014

Prom mieliśmy wcześnie , więc około 11 bylismy już na plaży w Kamares i mogliśmy zacząć Wakacje

Sun-smilie water  052

Powiem ,że dla mnie miejscowość Kamares bardzo przypomina Kamari na Santorini , tylko ,że mniejsza i z piękną lagunową piaszczystą plazą

Panorama plaży , morza , gór i tego białego miasteczka była MEGA  na prawdę , aż buzia sama się uśmiechała Tender

BAJKA, wcale sie nie dziwię twojej spontanicznej rekacji..to była prawdziwa radośc, że w końcu udało się Preved

piasek rzeczywiście pięknie sie mieni

achernar51swiat
Obrazek użytkownika achernar51swiat
Ostatnio: 1 dzień 21 godzin temu
Rejestracja: 01 cze 2020

Oj jak bym posiedział sobie w tym miejscu... Pozdrawiam. Biggrin

Bajka tak usiadla, że się wszyscy zmieścimy, prawda?