Sifnos- cykladzka perła, czyli autentyczność ,brokat ,meltemi i masa kotów

Dokladnie tak Asiu, schodów dużo dla wszystkich starczy Party

Pozdrawiam

Rejestracja: 26 lis 2014

Po plażowaniu póżnym popołudniem idziemy na zwiady zobaczyć miasteczko Kamares oraz na jakąś obiadokolacje Emo pieczen wolowa

Sun bespectacled                                                Sun bespectacled                                       Sun bespectacled                                Sun bespectacled

Najpierw by zaostrzyć apetyt i wczuć się w tą sielankową atmosfere siadamy na winko , ten wieczór pierwzy był cudowny , bo pierwszy , ale tez dlatego ,że kompletnie nie wiał wiatr Biggrin

Sun- 56       Sun- 56

Szczęśliwi i nadal mimo 18 wspólnych lat zakochani Give heart

Rejestracja: 26 lis 2014

No to jeszcze trochę kadrów z Kamares

Fotograf

Sun-smilie water  020                                                   Sun-smilie water  020                                                                  Sun-smilie water  020

No to jemy pizza night Biggrin

Emo pieczen wolowa

Rejestracja: 26 lis 2014

Po powrocie ktoś na nas czekał -ciężarówka jak potem na nią mowiliśmy .....kotka w zaagansowanej ciąży , bardzo sympatyczna , czysta i razem z dwoma maluchami należała do gangu " naszych kotów " czyli tych , które jak tylko byliśmy na kwaterze , to siedziały , spały i bawiły się u Nas , oczywiście na noc szły do siebie -instynkt wolności Vampire

Parę foto z urzędowania bandy u nas w pokoju , oj czasem tak dokazywały ,że potem na milos na początku nam ich brakowało na kwaterze Katzen-smilies- 0002

A kuku ...jest co do żarła ......

Katzen-smilies- 0002                                       Katzen-smilies- 0002                                                    Katzen-smilies- 0002

No weź człowwieku je teraz wygoń .... no nie ma opcji ....nie do ruszenia -słodziaki Girl pinkglassesf

Rejestracja: 26 lis 2014

A na koniec dzisiejszego pisania filmik z plaży kamares pokazujący brokat oraz plaże

Ale słodkie kiciunie !! absolutnie nie można wygonić

Przepiękne klimaty na wyspie . Wiesz, z każdego zdjęcia widać jaka jesteś szczęśliwa Preved

To prawda Nelu Give heart

Rejestracja: 26 lis 2014

Kamares mimo że jest miasteczkiem portowym , to woda na plaży bardzo klarowna i wręcz nie czuło się ,że 400 metrów od niej jest port.

To teraz nawiąże do tytułu relacji - wiatru ... niestety trochę nam popsuł czas w Kamares .... był bardzo silny zaczął się pod koniec drugiego dnia plażowania i to niestety w chwili , gdy się go niespodziewałam i powiem szczerze , że dawno nie miałam sytuacji po której byłabym tak roztrzesiona......

No w bardzo wielkim skrócie to było drugiego dnia. Pierwszego nie wiało mocno, i drugiego do 13 też nie jakoś bardzo i poszłam na materac w kamares naszym i pływam plywam leżąc na plecach i patrzę sobie na perspektywe miasteczko na tle tych wielkich gór i widziałam że pcha mnie wiatr w stronę miasteczka ale mówię spoko to wrócę plaża i nagle wiatr się zwiększył i zaczęło mnie pchać jakby spowrotem od miasteczka więc myślę "o super" i po jakiejś chwili wiatr jeszcze się zwiększył, aż zaczęło mi z boku podwiewac materac i chlapać na mnie woda jakby chciało mnie przewrócić. Podnoszę się i szok ja jestem koło boi, bardzo w głąb morza wiatr mega aż chlapię, schodzę z materaca tzn zsuwam się i jakby ręce na materacu i łokcie i próbuje płynąć do brzegu, a tu szok takie podmuchy ,ze aż ciężko mi łapać oddech, bo dmie prosto w twarz i wali woda po niej- dramat, zaczynam machać nogami, a tu nic ,tak dmie że machanie na max powoduje tylko to, że nie pcha mnie jeszcze bardziej w glab morza- panika, ale wiem, że nie mogę przestać machać, bo inaczej po mnie, bo najgorsze jeszcze było to, że Przemka nie było akurat ,poszedł się przejść, a na plaży garstka ludzi i to nawet nie było mowy ,by ktoś mnie usłyszał, więc macham macham i jakieś 3-4 min nic tylko stoję, przestaje to pcha w głąb morza i w końcu wiatr tyci z innej strony i powoli powoli zbliżam się trochę bokiem do ladu trwało to może z 15 - 20 min. Jak wyszłam z wody, to wszystko się we mnie trzęsło ... dosłownie... Wiem , i po to też opisuje tę sytuacje , że przy pobycie w miejscu , gdzie może być podmuch Meltemi , nie ma materaca ,gdy to nie jest ciasna mała zatoczka i że ZAWSZE ,jak jedno idzie na materac, to drugie ma na nie oko.....

Na swoje szczęście nogi mam silne od regularnego basenu .....

No to parę foto jeszcze z Kamares

Rejestracja: 26 lis 2014

Pod koniec plażowania tego dnia , jakby los chciał nam zabrać ewentualne ryzyko podobnych sytuacji i porwał materac , to były sekundy i już na otwartm morzu , tylko koziołkował po tafli morza....szczerze , jeszcze nigdy nie spotkałam się z takich wiatrem na plaży ....w górach owszem , ale " na dole" nie ..... a materac był przygnieciony ogromnymi głazami i plecakiem z wodą ,a bez problemu i to w moment wyrwał materac spod wielkich kamieni....

Wiatr przede wszystkim psuł plażowanie w Kamares , plan był taki ,że będzie to ciche miejsce , bo góry uchronią od wiatru , ale on tak się pojawiał nagle i często zmieniał kierunek , że miało się wrażenie ,że wieje zewsząd ....

Na trzeci dzień jeszcze plażowałam do około południa , ale gdy co trochę piach tak walił po buzi ,że aż policzki szczypały jak od mrozu , to stwierdziłam ,że następnego dnia wyleguje się na leżaku na tarasie Sun-smilie water  009

Mąż w tym dniu poszedł sam na trochę na plaże i wiekszość lezaków była pozwijana , pospinana , zostały tylko te wielkie masywne łóżka blisko knajp , bo tam najmniej wiało , aczkolwiek i tak jak dla mnie mocno....

Po południu było trochę lepiej ,a poza tym lokale w wielu miejscach miały takie fajne nowoczesne folie automatycznie opuszczane i były one mocno napięte oraz bardzo przeźroczyste , więc w knajpach było ok

Wypożyczalnia z której braliśmy auto ....wszystko było bardzo ok , obsługa i grecki luz , po oddaniu właściciel nawet nie wyszedł by obejrzeć auto , zadał tylko pytanie czy wszystko ok i uwierzył nam na słowo .....a nie podawaliśmy zadych nr karty czy depozyt .....polecam , dobry kontakt i miła obsługa

Sun bespectacled                                                      Sun bespectacled                                             Sun bespectacled

Rejestracja: 26 lis 2014

Wiatr sprawił ,że zdecydowaliśmy się wziąć auto na dzień dłużej niż planowaliśmy , bo dawało opcję dojazdu do plaż , na których mniej wiało.....aczkolwiek w tej kwestii milos wygrywa tzn ma tak wiele plaż z każdej strony wyspy ,że bez problemu , po prostu codzinnie rano sprawdzanie w net jaki kierunek wiatru i dopasowanie plażowania do tego , bo wiatr towarzyszył nam w zasadzie przez większość wyjazu , tyle ,że na Milos w Adamas wiatr w miasteczku nie był odczuwalny wcale.

Pierwszym miejscem do którego pojechliśmy autem było wymarzone Kastro, to własnie , to miejsce przywiodło nas na Sifnos . Kiedyś zobaczyłam w net foto tego kościoła tych schodów ze zdjęcia wcześniej co Wam się podobało i długo szukałam co to i gdzie to .... a potem okazało się ,że Sifnos ma duzo więcej do zaoferowania Girl pinkglassesf

Kastro , to miasteczko zbudowane na wzniesieniu , ma fajną trasę na spacer wzdłuż swoich brzegów jakby do okoła oraz bardzo zadbane i takie autentyczne alejki i zabudowe mieszakalną w środkowej części. Jest parę tawern z grecką kuchnią , a od strony gór chilloutowy bar z pysznymi sałatkami oraz deserami .

No i oczywiście perła czyli kościól siedmiu męczenników , do którego dochodzimy po schodach , a sam kościól znajduje się na " wyspie" wysuniętej w morze , na żywo widok zapier dech .... do tego skały mają ciekawe ubarwienie kontrastujące z morzem i krzewy , trawy w różnych kolorach pokrywające część wzniesien. do tego wszystkiego ta CISZA , TYLKO MY I MORZE , PRZESTRZEN , WOLNOŚĆ  -cudne wrażenie szczególnie w czasie wariactwa i ograniczeń covidowych.

Dziś tylko foto lokalu od strony gór , w którym byliśmy , jedliśmy dwa razy ....

Opuncja w pełni rozkwitu , zrywałam i była miodzio Biggrin

Bardzo podobało nam się to kaskadowe ułożenie Girl pinkglassesf

Ssun-coffee                                                           Ssun-coffee                                           Ssun-coffee

Kastro z oddali Sun bespectacled

Fotograf                                                     Fotograf                                           Fotograf

Jedno foto zapożyczone z net , które idealnie obrazuję kastro i jego budowę  Pilot