18 mało znanych wysp w Europie

18 mało znanych wysp w Europie

Na jednej z wysp byliśmy to – Marstrand w Szwecji. . Twierdzy nie zwiedziliśmy ale zrobiliśmy przepiękny spacer po wyspie – cudowne krajobrazy. Polecam!. Marstrand i inne ciekawe miejsca możecie zobaczyć tutaj: http://trip4cheap.pl/forum/relacje-skandynawia/im-dalej-w-las-tym-wiecej-trupow-wycieczka-do-szwecji-sladami-kryminalow

Asiu,ja przyznam się,że też widziałam tylko jedną  z tych wysp... to piękna Salina .Niestety o większości wysepek nawet nie słyszałam Biggrin

Pamietam  twoją relację Good potwierdzam ,że warto przeczytać

Tak się zastanawiałam na jakiej ja byłam mniej znanej europejskiej wyspie i wymyślilam,że może to być , malutka wyspa d"if blisko Marsylii- to tam znajduje się więzienie gdzie przebywał "hrabia Monte Christo"

Bajka831
Obrazek użytkownika Bajka831
Ostatnio: 1 min 41 sekund temu
Rejestracja: 26 lis 2014

Hej o wszystkich greckich tu wymienionych słyszałam, najlepiej są mi znane ios i koufonessia, obie to cyklady.

Reszta jest mi nieznana....

Obrazek użytkownika Piea
Ostatnio: 1 dzień 13 godzin temu
Rejestracja: 19 wrz 2017

a ja , z tej listy "znam" - to znaczy słyszałam..., gdzieś czytałam..., nazwy mi znane... i umiem zlokalizować 5 z nich:

-grecką Ios,

-la Maddalena k/ Sardynii,

- Monemvasia,

- Vis (był na Visie kiedys mój syn)

- Salina ( byłam b.blisko i oglądałm ją z Lipari, ale na samą Salinę nie dotarłam)

natomiast najbardziej "nieznane" na jakich byłam są dwie malutkie i urokliwe , greckie wysepeczki: pierwsza to  Amouliani - to wysepka leżąca na Płw. Chalkidiki, najbliżej trzeciego "palca" półwyspu - Athos; kiedyś będąc tam na urlopie wypoczynkowym ( w hotelu w Ouranopolis- ostatniej miejscowości tuż przed granicą Republiki Mnichów (Mounth Athos) - popłynęliśmy tam sobie z Małżem  na cały dzień, takim  małym, lokalnym promem; dodatkowo- całkiem niedaleko są jeszcze mniejsze i mniej znane tzw. Wyspy Drenia (Ośle Wysepki) - które są niezamieszkałe ale można tam się dostać wynajętą na plaży małą motorówką - takie fajne przyrodnicze i dzikie miejsce z mnóstwem ptaków.;

Jeszcze kolejne- to wysepki maleństwa i az ich tam 7! Biggrin przynajmniej z nazwy  - połozone u wybrzezy Turcji ( w okolicach Oludeniz)- skąd płynęliśmy na taką całodniową wycieczkę-rejsik pt; "Seven Island" - nawet nie pamiętam ich nazw- jedna to była Wyspa Św. Mikołaja" - ale bardzo urokliwe były

Piea

Piea, tak słyszałam o cudnych wysepkach w okolicach Oludeniz. Nawet chodzą mi takie myśli po głowie ,abby kiedyś wybrać sie właśnie w te okolice na taki tygodniowy rejs turecką guletą Sun-smilie water  020 Może się uda ?

Obrazek użytkownika Piea
Ostatnio: 1 dzień 13 godzin temu
Rejestracja: 19 wrz 2017

rejs w tamte strony brzmi bardzo ciekawie.... bo rejon widokowo jest doprawdy przepięny!!! a samo Oludeniz to prawdziwe cudo Preved ( miałam tam kiedys przyjemność spędzić tydzień "hotelowy" z Mężowskim; oczywiście hotelowy to był dla mnie w zasadzie tylko nocą Biggrin , bo całe dnie byłam gdzieś "out"  Biggrin ; Małż co drugi dzień jeździł ze mną po okolicznych atrakcjach, a  pozostałe dni - zostawał ze znajomymi w hotelu napawając się atrakcjami: basenowo-leżakowo-plażowo-barowymi   Sun-smilie water  052  ; a ja nie odpuściłam ani jednego dnia....  Girl haha - i zwiedzałam sobie w pozostałe dni z ludźmi z hotelu na okolicznych wycieczkach Biggrin

Piea

Tak, tam podobno jest co oglądać i na lądzie i na wodzie ..Nie wykluczam tez takiej wycieczki stacjonarnej w te okolice i zwiedzanie okolic . Chyba niedaleko jest słynne Fethiye , którego też nie widziałam