Majowy Eurotrip 2013 czyli Europa w pigułce! (Wenecja, Santorini, Kreta, Cypr, Rzym).

Obrazek użytkownika anusia

Od poprzedniego wyjazdu minęło już sporo czasu, wiosna nadeszła więc coraz bardziej nerwowo zaczęłam przeszukiwać oferty by coś taniego trafić. I tak w marcu znalazłam tani przelot do Wenecji, ale oczywiście sama Wenecja w naszym przypadku nie wchodziło w gręBiggrin więc po poświęceniu paru godzin, przeanalizowaniu miejsc, które nas interesują zakupiliśmy bilety i nasza trasa wygląda tak:

8 maj - Wrocław - Wenecja 89zł - ryanair - 1 dzień
9 maj - Wenecja - Kreta 25 euro -ryanair - 8 dni
18 maj - Kreta- Cypr 22 euro- ryanair - 6 dni
23 maj - Cypr - Rzym 29 euro- ryanair - 3 dni
26 maj - Rzym - Katowice - 19 euro – wizzair

Obrazek użytkownika anusia

W końcu nadszedł wyczekiwany dzień wylotu. Ponieważ lot do Wenecji mieliśmy z Wrocławia, do Wrocławia dostaliśmy się autobusem Neobus. To nowe autobusy i czasem mają bardzo atrakcyjne ceny. Za 2 bilety zapłaciliśmy 30 zł. Odjazd miał być z Katowic o 8 rano , więc przed 8 czekamy z tobołami a autokaru jak nie ma tak nie maDiablo. Chyba z 5 razy byliśmy się zapytać w kasach czy taki autokar na pewno stąd jedzie, Pani za każdym razem grzecznie odpowiadała, że tak, na chwilę mnie to uspokajało, ale tylko na chwilę. W koncu to jakaś nowa nieznana firma więc już czarne myśli mi przez głowę przelatywały, że nas oszukali i nie dojedziemy do Wrocławia.

Minęło godzina, a my dalej czekamyUnknw, w końcu na wydruku znalazłam nr telefonu i dzwonimy się zapytać co z tym busem...Miła Pani mówi, że autokar przyjedzie na pewno, a na razie stoi w korku. No piękne, dobre i toROFL I faktycznie po prawie 2 godzinach opóźnienia bus dotarł Biggrin We wrocławiu byliśmy około 13,a samolot o 19.50 więc i tak mieliśmy mnóstwo czasu:) Ponieważ upał był niemiłosierny, mąż obwieszony tobołami postanowiliśmy udać się jedynie na rynek i do cetrum handlowego, a dokładniejsze poznanie pięknego Wrocławia zostawiliśmy na kiedyś.

Obrazek użytkownika anusia

Lot był spokojny i bez atrakcji, Po wylądowaniu w Wenecji wsiedliśmy w autobus nr 6, podjechaliśmy jakieś 3-4 przystanki aż do stacji kolejowej w Mestre i przesiedliśmy się do pociągu, który zawiózł nas aż do samej Wenecji. Pociąg jeździ około 30 minut co 20-40 minut. Wysiedliśmy na dworcu St Lucia. Trochę się pokręciliśmy

Włochy Wenecja nocą

Wenecja w nocy, Włochy

Noc w Wenecji, Włochy

i udaliśmy się na Piazzale Roma skąd odjeżdżają autobusy we wszystkich kierunkach. Nocleg mieliśmy na Campingu poza miastem do którego droga od autobusu była długa i męcząca, zwłaszcza w środku nocy z tobołami:)

dzioby125

Clapping

zuza
Obrazek użytkownika zuza

tez w koncu dotarlam Preved i czekam na dalszy ciag Good

Postaram się dojechać do Krety zanim Ty poleciszPreved

Obrazek użytkownika anusia

Rano wypoczęci, tzn mąż bo ja nie zmrużyłam oka ruszamy na podbój Wenecji. Autobusem dojechaliśmy do Piazza Roma. Zastanawialiśmy czy wsiąść do vaporetto, ale wciąż odkładaliśmy to na potem i tym sposobem zeszlyśmy Wenecję na nogach.