Miskolc i okolice - krótki wypad na Węgry

HarcerzStary
Obrazek użytkownika HarcerzStary
Rejestracja: 31 gru 2013

Parę razy przejeżdżając w pobliżu Miskolc'a widziałem ten zamek z drogi jak i na banerach  z daleka .My natomiast kierowaliśmy się z regóły na część winną tego rejonu a mianowicie na Tokaj. Winnica Patrycjusz jedna z najstarszych w regionie ...

RAF

momita :

Jestem i ja.....mam nadzieje, ze kijem nie pogonisz..:)

Momi to zależy od Ciebie Biggrin jak bedziesz grzeczna to nieeeeeeeeeeeee ...

Rejestracja: 06 wrz 2013

Po krótkiej przerwie na zwiedzanie zamku jedziemy do Miskolc Tapolca na baseny termalne w jaskiniach. Musimy jeszcze znaleźć nocleg ale najpierw jedziemy pod baseny, żeby zorientować się w którym miejscu się one znajdują, a tam problem z noclegiem sam się rozwiązuje Biggrin A mianowicie  po dojechaniu  na miejsce zatrzymuje nas jakiś samochód, wysiada z niego kobitka i pyta się czy nie potrzebujemy noclegu. Pewnie, że potrzebujemy Yes 3 Po ustaleniu ceny ( 150 zł za noc za 4 osoby ) umawiamy się, żeby przyjechała po nas na parking koło term i wtedy pojedziemy zobaczyć pokój. Kawtera okazuje się bardzo fajna więć zostajemy tam na 2 noce.

KIWI
Obrazek użytkownika KIWI
Rejestracja: 05 wrz 2013

Będą baseny Clapping

- Kocham ptaszki i podróże, te małe i duże ...

Asia
Obrazek użytkownika Asia

Peg uwielbiam baseny termalne Dance 4

...nieważne gdzie, ważne z kim...

Darek K.
Obrazek użytkownika Darek K.
Ostatnio: 3 lata 1 dzień temu
Rejestracja: 05 wrz 2013

Na Węgrzech nie mogło obyć się bez basenów termalnych. Biggrin

Już mnie zżera ciekawość jak Wam się podobały te termy.

Rejestracja: 06 wrz 2013

Fajne w tych termach jest to, że baseny znajdują się w jaskiniach. Niestety w środku nie ma żadnych atrakcji,  więć pobyt 3 godz. w zupełności wystarcza.

Budynek term z zewnątrz

Niestety w środku była duża wilgotność więc fotek bardzo nie robilismy Sad Mam tylko kilka zdję ale z dziećmi, a takich na forum nie zamieszczam

Po wyjściu z term idziemy na umówine spotkanie z właścicielką domu. Pokoje okazują się bardzo fajne, a i cena niczego sobie wię zostajemy tam 2 dni.

Rejestracja: 06 wrz 2013

Drugiego dnia wybieramy się do Lillafured. Jest to węgierski kurort w Górach Bukowych nad jeziorem Hamori.

Hotel Lillafured

Ogrodu za hotelem

Tu miał być wodospad ale niestety od dłuższego czasu nie padało więc z wodospaddu nie zostało nic ...Sad

Groty w parku za hotelem

Fajne drzewo - w  sumie korzenie Biggrin prawie jak w Angkorze Pleasantry

Budka z pamiatkami Baby - Jagi Biggrin

Zwiedzamy jeszcze 2 jaskinie:

Pierwsza to jaskinia św Anny, która znajduje się w pobliżu "wodospadu"

Druga to jaskinia św Stefana

Tego dnia w planach był jeszcze zamek w Miscolcu i zwiedzanie miasta.  Gdy podjechalismy pod ruiny zamku okazało się, że  nie ma tam za wiele do zwiedzania , a i wyjściówka jest dośc droga jak na taki obiekt. Poza tym dzieciaki spały więc sobie darowaliśmy. Pstrykneła tylko fotkę i ruszamy dalej Pleasantry

No i wtedy stało się to czego obawialiśmy się od początku wyjazdu, a mianowicie samochód odmówił posłuszeństwa. Wiedzielismy czym to pachnie więc stres był ogromny tym bardziej, że byliśmy bez telefonu, a i język węgierski nie sprzyjał dogadaniu się  Dash 1 Na szczęście po krótkiej nie mocy auta wszystko wróciło do normy Pleasantry Niestety tylko chwilowo bo problem powrócił w drodze powrotnej Diablo Całe szczęście, że dopiero po przekroczeniu polskiej granicy i nie obyło się bez holowania i dodatkowego nieplanowanego noclegu Dash 1

Tak więc nie chcąc igrać z losem darowaliśmy sobie zwiedzanie miasta i pojechalismy od razu do naszej kwatery.

anusia
Obrazek użytkownika anusia

Peg, ja kiedyś dawno temu zobaczyłam galerię gdzieś na onecie i te jaskiniowe termy mnie tak zauroczyły, że zapisałam sobie nazwę, którą pamiętam do dziś i  koniecznie keidyś tam muszę pojechać. Fajnie, że teraz znów je zobaczę Crazy

anusia :

Anusia no niestety u mnie ich nie zobaczysz Sad bo tak jak pisałam wyżej fotek z term mam tylko kilka i to w dodatku z dzieciakami, a takich nie zamieszczam na forum Blush

Ale jak będziesz miała okazję pojechać na Węgry konicznie tam zajedz bo warto to zobaczyć  i popluskać się w jaskiniach Biggrin