Toskania i Elba - nasza druga wyprawa do Włoch

Toskania i Elba - nasza druga wyprawa do Włoch

To nasza druga rodzinna podróż do Włoch. Tym razem z bogatej oferty campingów pewnej firmy Wink padło na Toskanię i Elbę. Jak zwykle też padło na maj bo: raz że nie znosimy sezony i tłumów a dwa raczej nigdzie nie spędzimy wakacji w 4 osoby za 400zł za 2 tyg Wink + paliwo i jedzenie i okazuje się że wakacje wychodzą nas mniej niż nad polskim morzem Biggrin

Pogoda w Polsce po upałach na początku maja nagle załamała się w dzień naszego wyjazdu ale co tam - przecież jechaliśmy do Włoch Wink Tym razem postanowiliśmy nocować w Austrii. Pierwszy był camping w Insbrucku i tu miny nam zrzedły kiedy rano okazało się że na dworze jest 3stC

Wraz z kilometrami jakie robiliśmy w stronę południa robiło się coraz cieplej ale i tak ogromne było nasze zdziwienie kiedy dojechaliśmy na Toskański camping w Cecinie gdzie temperatura ledwo dobijała do 11st a z nieba lał deszcz Sad Na szczęście z każdym dniem pogoda była coraz ładniejsza i chociaż o kąpieli w morzu nie było mowy

Jak tylko wychodziło słońce rodzinka jak tylko się dało korzystała z basenu

Tydzień to mało aby zobaczyć wszystko o czym marzyliśmy. Na pierwszy ogień poszło Livorno i kolejny raz udowodniliśmy sobie że nie nadajemy się do zwiedzań dużych, zatłoczonych miast.
Tu Nowa Wenecja w Livorno

Dlatego też następne w planach było małe miasteczko położone 2km od naszego campingu. Na tyle małe że nie znaleźliśmy o nim wzmianki w przewodnikach a szkoda bo zachwyciło nas najbardziej z miejsc w jakich byliśmy. Malutkie, średniowieczne, na wzgórzu z fantastycznymi widokami na Toskanię, morze i archipelag toskański. Miasteczko zwie się Casale Marittimo i polecam wszystkim którzy lubią urokliwe a jednocześnie spokojne miejsca.
Mieliśmy tam nawet kota, policjanta Wink przewodnika

A tu cudne uliczki miasteczka pogrążonego w sjeście

I przystanek który nas zauroczył ROFL

cdn

Rejestracja: 07 kwi 2014

Jednego dnia zrobiliśmy wycieczkę do Volterry miasta znanego wszystkim wielbicielom sagi "Zmierzch" Wink

beznadziejne zdjęcie Sad

Alabastrowe cudeńka wszak z alabastru ta okolica słynie Biggrin

Zetknięcie przeszłości z teraźniejszością.

Średniowieczny zaułek

Rzymski amfiteatr

Zwiedziliśmy też tego dnia tzw "średniowieczny Manhatan", "miasto wież" - San Gimignano. W średniowieczu na znak swojego bogactwa mieszkańcy budowali wieże. Im bogatszy był mieszkaniec tym ta pokaźniejsza. W średniowieczu w tym nie za dużym mieście było ponad 70 wież. Teraz zachowało się kilka. Miasto z fajnym klimatem i pięknymi widokami i...niestety z masą turystów.

Średniowieczne WTC Wink

Toskańskie klimaty

A tu mieliśmy przyjemność jeść lody w lodziarni która zdobyła Mistrzostwo Świata w swojej dziedzinie. Mmmm...

cdn

Rejestracja: 11 gru 2013

Są Włochy i Toskania - jestem i ja :-). Przypomniały mi się nasze zeszłoroczne wakacje.

Widzę, że też lubicie campingi. Wklej proszę więcej zdjęć z obu campingów

Rejestracja: 07 kwi 2014

W niedalekiej okolicy od Ceciny jest część morza która odznacza się zupełnie innym kolorem wody. Woda jest błękitno biała a piasek jasny. Robi to niesamowite wrażenie a co ciekawe jest to widoczne na zdjęciach satelitarnych. Kolor wody to podobno sprawka podłoża a przyczynia się do niego wielki zakład przemysłowy Wink Ale plaże są dostępne, zakazu kąpieli nie ma a widoki fantastyczne.

Z Toskanią przyszedł czas się rozstać. Było przykro ale jeszcze nie wiedzieliśmy że to co do reszty zawładnie naszym sercem to Elba.
Dreszczyk emocji czy będzie choroba morska czy nie Wink Rejs okazał się bardzo przyjemny.

Dzieci zwiedzają prom

Oj wiało...

I już dobijamy do Rio Marina

Jeszcze tylko parę kilometrów drogą mrożącą krew w żyłach (nie zrobiłam zdjęć bo zajęta byłam zapieraniem się nogami o przednią szybę, trzymaniem się siedzenia i płakaniem ze strachu Wink ) i dojechaliśmy do najcudowniejszego campingu na jakim byliśmy.
Rosselba le Palme znajduje się na terenie ogrodu botanicznego i trudno opisać to jaka roślinność i widoki roztaczają się z tego miejsca. Ponieważ jest bardzo mało publikacji na temat Elby a przewodniki mówią o niej w wielkim skrócie korzystaliśmy z pracy konkursowej o Elbie autorstwa Pani Teresy Kuleszy
I tak się szczęśliwie złożyło że mieszkała na tym samym campingu.
Camping usytuowany jest w wielkiej zatoce z której roztacza się cudowny widok na stolicę wyspy Portoferraio. Może obserwować wpływające i wypływające promy, statki a wieczorem migoczące światła.
Na campingu świetny plac zabaw i baseny.

To wszystko na terenie campingu

Widok na najwyższy szczyt wyspy

Widok na najwyższą górę na wyspie Monte Capone (1064m n.p.m.)

Widok na drugą stronę zatoki i stolicę Portoferraio

To wszystko na plaży która należała do campingu

To był pierwszy dzień a my byliśmy już całkowicie zakochani w Elbie. Drugiego dnia niestety powitał nas nieustający deszcz który padał dwie noce i cały dzień Sad Przesiedzieliśmy to w namiocie, dobrze że namioty ogromne a towarzystwo sprawdzone.
Kiedy słońce znowu zawitało na niebie pojechaliśmy zwiedzić stolicę wyspy.
Tu widok z portu na twierdzę Volterraio którą przyjdzie nam zdobyć już niebawem Lol

Może kiedyś takim popłyniemy Wink

Medyceusze widoczni są na każdym kroku.

Takie widoki spotykały nas z uliczek w stolicy

Jedna z wielu wąskich uliczek

Tu widać jak górzysta jest wyspa

Ponieważ jeździmy poza sezonem lekcje nas nie omijają Wink  U Marysi w pokoju Wink Odrabianie lekcji Wink

Zaraz poranna kawka Biggrin

Marysia na Elbie skończyła 8 lat :))))))))))))))

cdm - teraz lecę wyprawić dzieci do szkoły Wink

Makono :

Widzę, że też lubicie campingi. Wklej proszę więcej zdjęć z obu campingów

OK Biggrin obiecuję po napisaniu relacji opisać dokładniej campingi bo na razie przeklejam relację z bloga a zdjęcia z camoingu mam na dysku w drugim komputerze ale obiecuję campingową relację Biggrin

Rejestracja: 11 gru 2013

MaLa bardzo mi się ten camping na Elbie podoba. Myślałam juz kiedys nad nim ale tam nie ma mobile homeów a jakos pod ten namiot nie chciałam się skusic, ale chyba kiedyś się zdecyduję. Wydaje mi się, że widziałam już kiedyś Twoje zdjecia z tej wyprawy na twoim blogu

Makono :

Faktycznie relacja była na blogu Wink

My skusiliśmy się właśnie na ten camping bazując na doświadczeniu znajomej która pracuje w tej firmie na E. Wink (kurcze nie wiem czy można tu wymieniać nazy firm) i ona służbowo zjeździła prawie wszystkie campingi i właśnie w tym się zakochała. I my też... Trochę jak w bajce zwłaszcza że nie codziennie bywamy w takich rejonach.

CD

organizowaliśmy wycieczkę na wspomnianą twierdzę Volterraio która jest niedaleko campingu. Część trasy można pokonać samochodem, potem na nogach po naprawdę sporej skalistej stromiźnie. Ale widoki... zapierają dech w piersiach. Wyruszamy Biggrin         W dole ten półwysep to stolica wyspy  To dopiero połowa drogi a widoki i wysokość już robi wrażenie           Większości roślin nie widzieliśmy nigdy na oczy       Na dole kręte drogi wyspy        Z góry widok na morze z trzech stron wyspy

Rejestracja: 11 gru 2013

Ja firmę na E wymieniałam parę razy, bo zawsze z nimi jeździłam - chociaż ostatnio są okropne trudności z rezerwacją miejsc w sezonie. W zeszlym roku musialam robic rezereację przez niemiecki E, pomimo ze w polskim staralam sie zrobic rezerwację z prawie rocznym wyprzedzeniem  *dash1*. Jak tak dalej będzie - pewnie będę musiala rozważyć inne fimry np te na V Smile

Bez podróży się duszę....

Mala, swietne te małe toskanskie miasteczka , niesamowicie urokliwe, czas jakby stanąl w miejscu patrząc na te mury Pleasantry Elba jak widze ma przepiekne krajobrazy Smile Ja w podobny sposob pare lat temu zwiedzilam Korsyke,Bylismy w Genui a stamtąd promem do stolicy wyspy. Fajna wyprawa Wacko

Makono :

No my w sezonie nigdy nie jeździliśmy bo ceny z kosmosu i powiem szczerze że jesteś kolejną osobą która o tym pisze i trochę się boję że nie wypali za rok. W tym roku mamy przerwę i w planach rejs po Mazurach ale wstępnie za rok znowu planujemy E. Nic to zobaczymy. Trochę mnie wpienili że podnieśli ceny Sad Może trzeba będzie faktycznie trzeba się przenieść do innej formy. Np. znajomym w tym roku Włochy w maju wyszły dużo taniej z firmą na S Wink pomimo że od lat jeździli tylko z E

Idę wklejać resztę zdjęć, tylko nie wiem dlaczego sypie mi się tekst wrrr...