KORFU - niepowtarzalna grecka wyspa - 8 dni

Rejestracja: 11 wrz 2013

Dzień 1 dobiega już końca - jedziemy zatem do naszego hotelu - wcześniej klepniętego na bookingu - www.olgashotelcorfu.com/

Hotel jest doskonale położony - zaledwie 50 m od Canal d'Amour - także idealny na wieczorne szwędaczki. Zaliczamy zatem tawerny i bary, gdzie bardzo miło spędzamy czas w iście greckim stylu.

Rano pobudka - tym razem śniadko jemy na pobliskiej plaży gdzie dojeżdżamy naszym autkiem. Super - jesteśmy same - także tym bardziej jogurt i owoce smakowały wybornie Biggrin

Rejestracja: 11 wrz 2013

Na pierwszy strzał bierzemy CAPE DRASTIS.

Przylądek Drastis to jeden z najpiękniejszych punktów widokowych na wyspie. Wspaniałe formacje skalne wyrastające wprost z morza tworzą zapierający dech w piersiach spektakl.

Jadąc od Sidari na południe wyglądać musimy tabliczki z drogowskazem „Cape Drastic” aby po kilku kilometrach skręcić w prawo. Początkowo dobra droga przechodzi w drogę gruntową i sporym nachyleniu i wąskich zakrętach.

Prowadzi ona do małej „plaży” u podnóża skał. Słowo plaża jest mocno nad wyrost ale o tym za moment. W drodze na dół obowiązkowo musimy zatrzymać się na niewielkim punkcie widokowym z którego rozpościera się wspaniała panorama na morzę i wyrastające z niego formacje skalne.

Tutaj należy uiścić opłatę dla właścicieli terenu - 5 Euro/ osobę - jesteśmy znów same - cudnie !!!

Skały zapewne lepiej wyglądają popołudniową porą aniżeli o 9 rano, jednak my musimy śmigać dalej...

Jadąc dalej dojedziemy do wspomnianej wcześniej plaży. Tak naprawdę rozłożyć się możemy jedynie na skałach które przy większych falach bywają zalewane.

korolowa
Obrazek użytkownika korolowa
Rejestracja: 24 lut 2014

ten przylądek jest piękny! byłam tak, ale tylko na chwile porobić zdjęcia, wielka szkoda, że nie dłużej, jest magicznie Biggrin

Rejestracja: 11 wrz 2013

Kolejnym miejscem tego dnia - zresztą najbardziej wyczekiwanym przeze mnie jest wioska Afionas skąd udamy się na 2 godzinny "spacerek" na punkt widokowy PORTO TIMONI.

Droga w Afionas najzwyczajniej w pewnym momencie się kończy, zatem musimy zaparkować gdzieś nieopodal kościoła i kierować się ANEMOS CAFE RESTAURANT - taki oto drogowskaz.

Przecudnymi uliczkami docieramy do knajpki gdzie wypijamy ostatnie piwko przed rozpoczęciem naszej trasy.

Przed wyruszeniem zmieniamy japonki na trampki, zapas wody do plecaka i ruszamy.

Przed startem widzimy jeszcze 3 urokliwe ławki, które ratują Nas w drodze powrotnej...

Cudowne jest to, że na całym "szlaku" spotykamy aż 4 osoby Biggrin

Na początku wypatrujemy drogowskzazów. Mimo iż docelowo naszym celem jest PORTO TIMONI, na początek postanawiamy wleźć na Goulas Hill skąd rozpościerał się taki widok:

Kontynuujemy nasz spacer kierując się już we właściwą stronę - podwójna zatoka PORTO TIMONI.

Droga wymaga poświęceń, nie jest to przetarty i przygotowany turystycznie szlak. Momentami żałowałam, że nie mamy noża albo długich spodni, bo ostre kolce poharatały nasze nogi, ale jedno wiem - było warto.

Nawet teraz jak wklejam te zdjęcia mam ciarki na plecach, w tym miejscu umarłam z zachwytu i ze strachu i narodziłam się na nowo...

korolowa
Obrazek użytkownika korolowa
Rejestracja: 24 lut 2014

cudnie! tam nie dotarłam Sad wielka szkoda!

Rejestracja: 11 wrz 2013

Lekko padnięte postanawiamy zarzucić ręczniki na najbliższej plaży - Agios Georgios.

Plaża długa szeroka, jednak wszechogarniająca komercja osobiście mi się nie podoba i cieszę się, że nasz hotelik był położony w innej części wyspy.

Po krótkim odpoczynku ruszamy dalej przez małe lokalne wioski Makrades i Lakones. Wioski słyną z licznych sklepików i kramów sprzedających najlepsze miejscowe wyroby, od świeżych przypraw, przez miody (w tym tymiankowy i szafranowy), oliwę z oliwek i likier z kumkwatu po kosmetyki na bazie naturalnych składników (np. krem na zmarszczki ze śliny ślimaka).

Po drodze można zaliczyć również zamek Angelocastro - jednak my po "spacerku" na Porto Timoni zamek sobie odpuszczamy.

My kupujemy wina i oliwę z oliwek - tego nigdy nie za mało.

Dalej udajemy się w kierunku "widokowych perełek".

Najbardziej popularnymi punktami widokowymi na Paleokastritsę są Golden Fox i Bella Vista. Warto skusić się tam na świeżo pieczone ciasta, np. szarlotkę z lodami waniliowymi Biggrin

Golden Fox ma cudnie położony basen, gdzie przez godzinkę sie taplamy, aby znów ruszyć dalej w drogę.

katerina
Obrazek użytkownika katerina

Przepiekne widoki z Cape Drastis Shok Tam niestety nie dotarlam,ale bylam w slynnej widokowo kawiarni w Porto Timoni,z ktorej tez mega sceneria Shok

bepi
Obrazek użytkownika bepi

Preved

Man in love

Gotowi? Jedziemy dalej?

Szerokość uliczek z każdym kilometrem zaskakuje coraz bardziej Biggrin

Po krótkiej kąpieli jedziemy do miasteczka Paleokastritsa.

Na początku odwiedzamy baro - imprezownię LA GROTTA.

Klimat panujący w tym miejscu jest jedyny i niepowtarzalny, a akustyka baru położonego w skałach kosmiczna Biggrin

Można stąd wodną taxi wybrac się na godzinną wyprawę na Błękitne Groty. Koszt ok. 10E/ osobe.