Przełom października/ listopada Zanzibar - jaka pogoda ?

select1
Obrazek użytkownika select1
Rejestracja: 05 wrz 2013

co do transportu na wyspie - bez problemu można dogadac się z lokalesami, w Stone Town sami zaczepiają Biggrin nie wiem jak będzie w hotelach? Co do Nungwi to jestem pewna, że spoko kogos znajdziesz bo oddalając się od wybrzeża wgłąb wioski kwitnie "zwykłe życie: - są sklepiki, nawet lokalne knajpy Biggrin i kręci sie sporo ludzi, bliżej wybrzeży to juz tylko handlarze - w sklepikach, obnośni, obwoźni itp Biggrin Nie wiem jak przy hotelu Neptune wygląda sytuacja, w przypadku Matemwe pewnie musielibyśmy załatwiac coś przez hotel, bo tam żadnych lokalnych "biznesmenów" na plaży nie widzielismy, jedynie raz czy dwa pojawił sie jeden chłopak z oferta wycieczki na Atol Mnemba. A tak - pustki! Może mozna by było cos załatwić w kramikach na plaży - tam akurat co jakis czas były chatki bambusowe na plazy gdzie sprzedawali obrazy - jestem na 100% pewna że tam cos by się załatwiło Biggrin Nam spodobał się jeden obraz tinga tinga do pokoju synka, ale był w poziomie - a nam pasowałby w pionie, więc......... No problem Biggrin Za dwa dni odebralismy identyczny namalowany specjalnie dla naszego synka w pionie!!! Jedyny minus, że musieliśmy drałowac za dwa dni kawał drogi po plaży bo akurat do tej budki był kawałek drogi Biggrin ale co tam - takim pięknym wybrzeżem można łazikować z przyjemnością Biggrin

My dogadalismy się z chłopakiem w Stone town, woził nas 2 dni po wyspie, potem zawiózł do Matemwe, po kilku dniach przwiózł z Matemwe do Nungwi, a na koniec jeszcze z Nungwi odstawił na lotnisko ) Chłopak był ze stone town, ale bez problemu przyjechał po nas na wybrzeże i był cały uchachany, że miał tyle kursów Biggrin Niestety nie pamietam ile płaciliśmy za każdy oddcinek, nie mam głowy do cen Sad Jedynie z tego co kojarzę, że chyba za całodniowe jeżdżenie po wyspie / praktycznie od rana do późnego popołudnia płaciliśmy coś.

kolo 40$, ale cen transferów juz nie pamietam. A cen w knajpkach czy sklepach to już w ogóle Biggrin Podpytam męża, może on coś pamięta, wkońcu płacił Biggrin Biggrin Dam znac po weekendzie. Pamiętam tylko że w Nungwi było taniej niż w Matemwe, bo i konkurencja w Nungwi duża Biggrin ale tanio nie było.... na to trzeba się nastawić Biggrin To nie Azja niestety Biggrin

W kwestii szczepionki - tak jak pisze Lenuś, musisz sie dowiedziec jak jest u ciebie, jak macie Przychodnię Chorób Tropikalnych to pewnie załatwisz wszystko na miejscu od ręki. My niestety mielismy ze szczepionką cyrki, bo u nas przychodni chorób tropikalnych niet, najbliższa - w Gdyni, ale oczywiście żeby nie było zbyt łatwo - w Gdyni nie szczepią dzieci Biggrin Tak więc musiałam dygać z synkiem 240 km do Szczecina, a że tam nie ma Przychodni, tylko punkt szczepień przy Granicznej stacji Sanepidu, więc musieliśmy dzień wcześniej skoczyc do swoich rodzinnych po zaświadczenia, że moga nas zaszczepić Biggrin Mąz natomiast szczepił się własnie w Gdyni bo akurat był przejazdem i bez żadnych problemów wszedł, zbadali  i zaszczepili Biggrin Książeczki wydaja od razu po szczepieniu, nam sprawdzali książeczki jak wylądowaliśmy w Tanzanii w Kilimandżaro, ale jak przylecieliśmy z Arushy w Tanzanii do Stone Town na Zanzi tez kazali pokazać.

anusia
Obrazek użytkownika anusia

Bepi my się szczepiliśmy 4 lata temu na żółtą febrę i wszystko załatwialiśmy tu http://www.wsse.katowice.pl/viewpage.php?page_id=32

bepi
Obrazek użytkownika bepi

dzięki Select jak zwykle szczegółowo i na temat  Biggrin  spoko cenami w lokalnych sklepach / knajpach nie zaprzataj sobie głowy , raczej nie bede korzystać mając pakiet all w hotelu,  a jak wiesz owoców morza nie jadam pod żadną postacią , ja jestem mięsożercą   Biggrin  także luzik arbuzik, bardziej mi chodzi własnie o te transfery , a byliście na tym Atol Mnemba ? tez mnie nęci tam popłynąć Biggrin  od dawna mi chodzi po głowie

select1
Obrazek użytkownika select1
Rejestracja: 05 wrz 2013

ceny  - o ile mąż będzie pamiętał - podam dla Bea37 - bo pytała - najwyżej znowu zaśmiecę wątek Biggrin

Na Atolu Mnemba byliśmy - calkiem fajna wycieczka, polecam! Tyle że my zrobilismy zasadniczy błąd - popłyneliśmy tam z Nungwi.... No własnie  - z Matemwe na Atol był dosłownie rzut beretem - praktycznie na przeciwko hotelu bylo widac Atol, proponowali nam kilkugodzinna wycieczkę, a ja ... nie.... - zupełnie nie wiem dlaczego Biggrin  Uparłam się że na Atol to popłyniemy z Nungwi....... bo stamtąd ta wycieczka jest z przystankiem na bezludnej wyspie, z lunchem, a Z Matemwe to tylko była "podwózka" na snurki, no bo przeciez Atol na wyciagnięcie ręki.... I tak sie uparłam, że z Matemwe nie poplyneliśmy, tylko z Nungwi ... No właśnie..... tylko nie przwidziałam zupełnie, że z Nungwi na ten Atol to kawał drogi!!!!!!!! Wycieczka trwała prawie cały dzień, owszem był przystanek i pyszny lunch na bezludnej wyspie przy Atolu, ale................ dygaliśmy chyba przez 2 godziny łodzią w jedną stronę :):( Płynęliśmy w Nowy Rok, było dośc wietrznie, więc co niektórzy po zabawie sylwestrowej umierali na pokładzie Biggrin Ja tam zbytnio nie balowałam dzień wczesniej, ale w drodze powrotnej juz miałam serdecznie dośc tego bujania!

Także - jak najbardziej polecam, bo rafa ładna i krajobrazy wybrzeża po drodze cudne, ale jak masz mozliwość to nie płyń tam z Nungwi, bo za daleko!!!!!!!! no chyba że kogos rajcuje bujanko w łodzi, to jak najbardziej Biggrin Mój mąż do dzisiaj się ze mnie śmieje, że z moją choroba lokomocyjną taką wycieczkę im zaserwowałam Biggrin

irvina
Obrazek użytkownika irvina
Ostatnio: 7 lat 1 dzień temu
Rejestracja: 08 wrz 2013

Bepi ja mam tez pakiet w Lux Medzie i mi powiedzieli, że potrzebują skierowanie od lekarza medycyny podrózy (pakiet nie obejmuje, wiec dodatkowy koszt), mało tego dodatkowo kasują za żółtą ksiązeczkę  Bomb ! Podobnie było z żółtaczka, tężcem - konieczne kwalifikacje, za ktore to są dodatkowe opłaty.

Poszłam do innej przychodni i pani pielegniarka powiedziała mi, ze dorosły człowiek przecież wie czy jest zdrowy czy nie, czy cos mu dolega, boli, ma zapalenia itp. Zaszczepiła bez kwalifikacji lekarskiej. Może to i nie jest poprawne, ale walić to...lekarz zrobi wywiad czy coś Ci jest, skasuje za wizytę i da skierowanie. Od lat na grypę szczepi mnie kumpela piguła - mam być zdrowa i sama o tym wiem jak jest. Do tej pory nie ucierpiałam z braku kwalifikacji lekarskiej wiec chyba jest ok.

irvina

julka2
Obrazek użytkownika julka2
Rejestracja: 05 wrz 2013

Bepi my podobnie jak anusia szczepiliśmy się w Katowicach. Dostaliśmy skierowanie od lekarza rodzinnego i do 24 godzin musieliśmy się stawić na szczepienie w Katowicach. Tam na miejscu czekaliśmy w długiej kolejce do gabinetu lekarza, który dodatkowo kwalifikuje do otrzymania szczepionki.

Kosztowało mnie to dużo nerwów, bo za pierwszym razem odesłali mnie z kwitkiem ( męża bez problemu zaszczepili ) bo miałam ślad koło ust po przebytej opryszczce i kazali przyjechać jak mi to zniknie. Za drugim razem była taka kolejka, że lekarz zdążył skończyć pracę i wyszedł....no i z powrotem bez niczego do domu Dash 1 Ile przekleństw padło wtedy z moich ust, to tylko ja i mój małżonek wie. Obiecałam sobie, że już mnie tam nie zobaczą i że mam w dupie to szczepienie. Jednak mój małżonek mnie jakoś namówił i znowu poszłam do rodzinnego po skierowanie.  Za trzecim razem się udało.

Dodam że mam dosyć daleko do Katowic, a jeszcze przyszło mi jeżdzić w czasie ogromnych śnieżyc, za czym nie przepadam.

Aga_
Obrazek użytkownika Aga_
Ostatnio: 7 lat 1 miesiąc temu
Rejestracja: 22 lis 2013

Bepi, ja poszłam do Sanepidu i pakiecik szczepień bez żadnych problemów. tylko trzepnęło mocno po kieszeni Dash 1

A hotelik Neptun bardzo mi się podoba, miałam go wybranego na Zanzibar, już prawie zakupionego, tylko tam nie lecę, bo chciałam z znów Kenią, a ebola mnie odwiodła chwilowo od tych pomysłów. Wyczytałam wszystko o Neptunie i mi wyszło, że naprawdę przyzwoity hotel z all Dance 4

bepi
Obrazek użytkownika bepi

dzięki dziewczyny za wszystkie przydatne informacje, w czwartek jade sie zaszczepić, teraz mi zostały kwestie i dylematy hotelowe

narazie pewniakiem jest 6 nocy w Neptune Pwani

i teraz mam dylemat na kolejne 4 dni co lepsze Dream of Zanzibar  czy Sandies Mapenzi Beach Club

i ostanie 4 dni pobytu chyba wezne w Royal Zanzibar Beach Resort  choć do końca mnie nie przekonuje, bo za łyso mi tam..ale ponoc rejon ma ładne plaże więc na szwedaczke plazową  sie nadaje a to ja lubię najbardziej  Crazy

Bea37
Obrazek użytkownika Bea37
Ostatnio: 9 miesięcy 1 tydzień temu

Bepi, a bilety juz upolowałaś?