Opóźnienie lotu a odszkodowanie?

42 wpisów / 0 nowych
Ostatni wpis
Strony
madzik
Obrazek użytkownika madzik
Offline
Ostatnio: 2 lata 7 miesięcy temu
Rejestracja: 16 lis 2013
Opóźnienie lotu a odszkodowanie?

Czy udało się komuś otrzymać odszkodowanie za opóźniony lot?

Czy ustawa reguluje też loty charterowe czy tylko rejsowe?

Znalazłam info że przysługuje nam 600 euro za osobe za lot opóźniony min.3h gdy jest to lot międzykontynentalny, czy w przypadku lotów charterowych reklamacje pisać do biura podóróży(tui) czy lini lotniczych(arke fly)?

basia35
Obrazek użytkownika basia35
Offline
Ostatnio: 1 miesiąc 3 tygodnie temu
Rejestracja: 24 gru 2013

 A masz adres linii Arke Fly  bo wydaje mi się że  pisze się do linii lotniczych. Też myślę powalczyć o odszkodowanie za lot do Meksyku.

basia35

Kolka
Obrazek użytkownika Kolka
Offline
Ostatnio: 4 lata 11 miesięcy temu
Rejestracja: 09 wrz 2013

madzik - ja pisałam o odszkodowanie do Itaki. Lot był opóźniony ok. 3 godzin, ale do tego jeszcze zamienili nam hotel. Na 4 osoby dostaliśmy o ile dobrze pamiętam 800 zł.

Każdy ma swój kawałek świata, który go woła...

wojtek1
Obrazek użytkownika wojtek1
Offline
Ostatnio: 1 rok 1 tydzień temu
Rejestracja: 09 mar 2014

Przy charterach opóźnienia lotów reklamujesz w biurze podróży , to biuro podróźy zawierało umowę

z przewoźnikiem , wynajmując samolot , dla linii lotniczej nie jesteś podmiotem , jesteś tylko jedną

z wielu która zajęła fotel w samolocie . Po za tym , właśnie z biurem podróży masz podpisaną umówę

w której jest min. mowa o locie charterowym i jego czasie rozpoczęcia , długości itd.

Pisząc jednak szczerze , to nigdy nie reklamowałem przelotu charterowego , nawet w wypadku jakiś

opóźnień , pod warunkiem , że przyczyny były losowe .... niektóre biura poprostu oszukują , podając

przy rezerwacji , korzystne godziny przelotów , a później się okazuje , że co tydzień latają w zupełnie

innych porach , zdecydowanie mniej korzystnych , z takimi biurami staram się poprostu nie latać i tyle

... a jak było u Ciebie ??

Zajac1
Obrazek użytkownika Zajac1
Offline
Ostatnio: 2 dni 10 godzin temu
Rejestracja: 26 wrz 2013

Wojtek to nie tak, jak piszesz. Biuro załatwia tylko reklamację po stronie swoich świadczeń, a odnośnie opóźnień odsyła do lini lotniczej. Już to przerabiałam Pleasantry, TUI zwróciło nam za hotel o resztę trzeba było bić się z Enterem, który się oczywiście na wszystko wypiął Diablo.

Przerabiałam kiedyś też odszkodowanie od francy, a ze opóźnienie było na terenie Francji, po negatywnym rozpatrzeniu przez linię, trzeba było sprawę przesłać do ichniego urzędu lotnictwa cywilnego i jak to u żabojadów, sprawa najpierw została odesłana do francy do ponownego rozpatrzenia, a potem zaginęła Bomb

http://zajacepoznajaswiat.blogspot.com/

algida (nieaktywny)
Obrazek użytkownika algida

madzik napisz cos wiecej "?

iw
Obrazek użytkownika iw
Offline
Ostatnio: 5 lat 8 miesięcy temu
Rejestracja: 27 sie 2014

W czasie sierpniowej promocji Air France zakupiłam 2 bilety na wrześniowy lot na Punta Cana. W ostatnim dniu pobytu okazało się, że Air France jest w trakcie strajku i nasz lot o godz. 19 został odwolany. Udaliśmy sie na lotnisko i zostaliśmy zakwaterowani w innym ( lepszym ) hotelu,

oczywicie na koszt linii lotniczych i spędziliśmy tam 4 dodatkowe dni.

Wrociliśmy innymi liniami, całkowicie bezkosztowo dla nas.

Po powrocie wypełniliśmy wymagane formularze o zwrot 2x po 600 euro, w związku zaistniała sytuacją. Ku naszemu zdziwieniu po ok 2tyg. Air France poprosiło o podanie konta w walucie PL, w celu wypłaty odszkodowania.

Bez specjalnych kłopotów i zachodu odszkodownie zostało wypłacone czym zostalismy mile zaskoczeni.

momita
Obrazek użytkownika momita
Offline
Ostatnio: 10 miesięcy 4 dni temu
Rejestracja: 03 wrz 2013

tak jak pisze WOjtek - odszkodowanie 600 euro dotyczy tylko liniowych lotów. Jeżeli kupujesz pakiet w biurze podrózy i lot odbywa się charterem, obowiązują inne zasady, z tej przyczyny, że to nie Ty kupujesz bilet w liniach lotniczych, tylko biuro.

Zającu, a to że Was odesłali do linii lotniczych, to tylko po to, żeby was sie pozbyć....taka spychologia. Kiedyś wracałam z DOminikany lotem charterowym opóźnionym o jeden dzień i niestety, nie obowiązywało nas odszkodowanie, biuro oczywiście zagwarantowało nocleg i wyżywienie, ale nie było mowy o odszkodowaniu za lot.

Ale jest inna sprawa, jeżeli kupujesz w biurze podrózy tylko lot, który odbywa się charterem, to o odszkodowanie możesz się starać, bo w tym momencie, biuro działa jak linie lotnicze..;)

Najmniej praw mają pakiety typu all inclusive.

marylka80
Obrazek użytkownika marylka80
Offline
Ostatnio: 1 rok 6 miesięcy temu
Rejestracja: 22 sty 2014

Hej, hej, no to może ja trochę pomogę Biggrin Dwa lata temu lecieliśmy z ArkeFly na Teneryfe, mielismy opzniony lot 8 godzin. Za takie opznienie przysługuje 400 euro odszkodawania za osobe ( poniewaz był to lot europejski, za lot miedzykontynentalny powyzej 3500 km przysluguje 600 euro bez wzgledu na to czy jest to czarter czy nie). Zlozylismy reklamację poprzez strone http://www.vlucht-vertraagd.nl (czyli opżnione loty) tutaj w NL można przez tę stronę składać reklamacje, ewentualnie przez biuro w ktorym te wycieczke /bilety kupiliscie. My wybralismy to pierwsze. Pierwsza reklamacja odrzucona, cos tam wymyslsili, ze lot był opzniony nie z przyczyn techniczych tylko jakichs tam innych i co ponoc nie podchodzi pod odszkodowanie. Potem zrobilismy odwolanie, znowu odrzucone ( wszystko zalatwiala ta firma), my tylko formularz na ich stronie wypelnilismy.

No i na tym sie skonczylo, bo wiecej razy reklamowac nie mozna. W lipcu tego roku, firma ktora zajmowala sie nasza sprawa czyli http://www.vlucht-vertraagd.nl napisala do nas maila czy nie chcemy wystapic z ArkeFly na droge sadowa, bo wg nich ta sprawa jest do wygrania. No to zapytalam co mamy zrobic, okazalo sie ze wystarczylo podpisac oswiadczenie ze upowazniamy http://www.vlucht-vertraagd.nl do wystapienia w naszym imieniu w sadzie. W listopadzie dostalismy maila, ze wygrali sprawe i dostalismy nasze 800euro z czego firma http://www.vlucht-vertraagd.nl potracila koszty administracyjne w wysokosci 25% kwoty ( co oczywiscie z góry było ustalone). Tak wiec trwało to ponad dwa lata, ale w koncu dostalismy 630 euro odszkodowania. Tak wiec warto reklamowac, pisac i sie nie poddawać. Z Arke Fly jest ogolnie ciezka sprawa, bo migaja sie od wyplaty jak tylko mozna, ale jak widac da sie. Jakbym mogla jakos pomoc to pisz smialo. Mysle, ze najlepiej bedzie jesli zwrocisz sie z reklamacja do biura podrozy czyli do TUI. Pozdrawiam, Maryla

julka2
Obrazek użytkownika julka2
Offline
Ostatnio: 4 lata 4 miesiące temu
Rejestracja: 05 wrz 2013

iw :

W czasie sierpniowej promocji Air France zakupiłam 2 bilety na wrześniowy lot na Punta Cana. W ostatnim dniu pobytu okazało się, że Air France jest w trakcie strajku i nasz lot o godz. 19 został odwolany. Udaliśmy sie na lotnisko i zostaliśmy zakwaterowani w innym ( lepszym ) hotelu,

oczywicie na koszt linii lotniczych i spędziliśmy tam 4 dodatkowe dni.

Wrociliśmy innymi liniami, całkowicie bezkosztowo dla nas.

Po powrocie wypełniliśmy wymagane formularze o zwrot 2x po 600 euro, w związku zaistniała sytuacją. Ku naszemu zdziwieniu po ok 2tyg. Air France poprosiło o podanie konta w walucie PL, w celu wypłaty odszkodowania.

Bez specjalnych kłopotów i zachodu odszkodownie zostało wypłacone czym zostalismy mile zaskoczeni.

Iw a dotarliście w końcu na Dominikanę ? Jakoś to dla mnie trochę jest niezrozumiałe Scratch one-s head

basia35
Obrazek użytkownika basia35
Offline
Ostatnio: 1 miesiąc 3 tygodnie temu
Rejestracja: 24 gru 2013

marylka dziękuje powoli zaczynam się starać o odszkodowanie  właśnie linie Arke Fly. Widzę że lekko 

nie będzieDash 1

basia35

Strony

Wyszukaj w trip4cheap